IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Paramount се готви да промени света на киното

Компанията сключи сделки с две киновериги, позволяващи новите филми да бъдат на разположение за гледане у дома 2 седмици след премиерата си

15:49 | 10.07.15 г.
<p>
	<em>Снимка: Paramount Pictures Facebook page</em></p>

Снимка: Paramount Pictures Facebook page

Paramount Pictures сключи сделка с две големи кино вериги, благодарение на която новите филми ще могат да бъдат на разположение за гледане у дома в Северна Америка само две седмици след като се появят в повечето кина, пише Wall Street Journal.

Услугата ще бъде пусната с помощта на две по-малки фирми, но студиото, което е собственост на Viacom, се надява да продължи да развива стратегията си.

От възхода на видеорекордера през 80-те години студиата трябваше да чакат поне 90 дни след премиерата на филма на голям екран, преди той да може да се гледа където и да било другаде, без значение кога е свален от кината. Повечето филми стоят на голям екран по-малко от два месеца, но собствениците на киносалони твърдят, че хората няма да отидат в мултиплексите, ако могат да гледат филма у дома в срок от три месеца след излизането му.

Въпреки това през последните години все повече представители на Холивуд се оплакват, че прозорецът от 90 дни насърчава пиратството и не се съобразява с промените в потребителското поведение.

Едно скорошно проучване на Paramount откри, че 72% от потребителите не са нясно с 90-дневното закъснение. Дори и така, скъсяването на този период е много обсъждан въпрос в индустрията, която продължава да се бори със спада в продажбите на DVD и увеличаването на дигиталните конкуренти.

Сключвайки договор с двете компании, които имат най-много екрани в Северна Америка - AMC Entertainment и канадската Cineplex, Paramount създаде реална заплаха за традиционния модел в киното. Студиото ще споделя част от приходите си от сваляния в iTunes, от видео по поръчка и други дигитални канали с въпросните фирми, в случай че боксофис приходите спаднат.

Заместник-председателят на студиото Роб Мур заяви, че същите условия ще бъдат предложени и на други киновериги, но засега Paramount е сключила сделки само с AMC и Cineplex, които предварително са заявили своята готовност да са по-гъвкави от останалите конкуренти.

Ако не открие компании, които да са съгласни с новите условия, Paramount все пак ще пусне услугата си само с тези две вериги, уточни Мур.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:35 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още