IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lindt иска да стане най-големият търговец на луксозен шоколад в света до 2020 г.

Швейцарската компания отчете ръст на печалбата от 9,4% до 518,8 млн. франка

12:45 | 08.03.16 г.
<p>
	<em>Снимка: pixabay.com</em></p>

Снимка: pixabay.com

Швейцарският производител на шоколадови изделия Lindt & Spruengli се превръща в сериозно предизвикателство за белгийския си конкурент Godiva. Компанията си е поставила за цел да се превърне в най-големия търговец на дребно на луксозен шоколад в света до 2020 г., засилвайки директните си продажби към потребителите, съобщава Bloomberg.

Lindt планира да отваря между 20 и 30 магазина всяка година, заяви базираният в Килхберг, Швейцария, производител на шоколадовите бонбони Lindor. В свое изявление във вторник компанията отчете и ръст на годишна печалба в съответствие с оценките на анализаторите. Компанията повиши и дивидента си с 10% до 800 франка на акция, биейки прогнозата на Bloomberg за 750 франка.

Lindt, който има над 300 магазина в цял свят, ще трябва да ускори плана си за разширяване, за да победи по-големия си конкурент Godiva, който има над 450 бутика. Lindt заяви, че ще използва мрежата си от магазини, за да комуникира с клиентите, търсейки първокласни локации и предлагайки продукти, които не могат да бъдат намерени на други места. Lindt e отворил 50 магазина през миналата година, включително 16 в Бразилия. Продажбите на дребно пък са нараснали с над 20%, което е по-бързо от ръста на общите продажби на компанията.

Производителят на опакованите в златисто шоколадови великденски зайчета потвърди дългосрочната си прогноза за органичен ръст на продажбите между 6 и 8%.

Печалбата преди лихвите и данъците е нараснала с 9,4% до 518,8 млн. франка (522 млн. долара). Според средната оценка анализаторите очакваха 519,6 млн. франка. Продажбите са се увеличили с 7,1% на органична база.

Lindt стана третият най-голям производител на шоколадови изделия в САЩ, когато купи Russell Stover за 1,5 млрд. франка през 2014 г. Продажбите в Северна Америка са нараснали със 7,9% през миналата година, забавяйки се от 14% през 2014 г., след като Russell Stover е спрял предлагането на непечеливши продукти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:31 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още