Американската верига кафенета Starbucks очаква само до десетилетие Китай да задмине САЩ като най-големия ѝ пазар, разчитайки на богатите потребители в страната, които ще компенсират застоя в растежа в останалата част от света, коментира Bloomberg.
Засилвайки фокуса си върху Китай, Starbucks отваря най-голямото си кафене в света в Шанхай в сряда (6 декември). Кафенето с площ над 2 700 кв.м. или половин футболно игрище е част от мащабните инициативи на основателя и председател на борда на веригата Хауърд Шулц. Клиентите ще могат да наблюдават как се изпичат зърната кафе, да пробват висококачествени напитки и да използват приложението на Starbucks с добавена реалност, за да си взаимодействат с кафенето.
Главният изпълнителен директор Кевин Джонсън насочва базираната в Сиатъл компания към най-бързо растящия ѝ пазар, докато търси начини да засили мудните глобални продажби, след като заля САЩ с лате и капучино. Три години, след като Starbucks отвори първото си кафене от по-луксозната си марка Roastery на местна почва, веригата най-накрая ще тества идеята и в Китай, където в момента има 3 хил. локации.
Китай става все по-важен за Starbucks. Сравнимите продажби се увеличават с 8% в страната през последното тримесечие спрямо 2% на глобално ниво. Приходите от азиатско-тихоокеанския регион формират почти 15% от приходите на Starbucks за фискалната година до края на октомври. Това е с 5,5% повече в сравнение с пет години по-рано.
Starbucks разшири инвестициите си в Китай през юни, когато обяви планове да купи дела на партньорите си в съвместно дружество в Източен Китай. Компанията договори придобиването на останалите 50% от бизнеса за 1,3 млрд. долара, с което стана собственик на около 1 300 кафенета в Шанхай и други провинции. Компанията, която казва, че отваря кафене на всеки 15 часа в Китай, планира да има 5 хил. обекта в континентален Китай до 2021 г.
Starbucks казва, че планира и други кафенета Roastery в Ню Йорк, Токио и Италия. Концепцията е част от по-широкия стремеж Starbucks да стане по-престижен бранд, включвайки серия от премиум кафе, наречено Reserve, и кафенета, където да показва новата марка. Въпреки това стартирането на новите локации се случва по-бавно заради по-високите разходи за строеж и проблеми с намирането на подходящи имоти.
Как изглежда новото кафене вижте в нашата галерия


Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
Тежка катастрофа със загинал
Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Какво ви очаква в любовта тази седмица?
Бюджета на държавата, на НЗОК и на ДОО вече са внесени в НС
ЦСКА 1948 не успя да победи последния Добруджа
Седмичен любовен хороскоп за 8 - 14 декември
Възрастен мъж е починал след падане от тераса в Стара Загора