Производителят на алкохолни напитки Diageo спира всичките си реклами в Snapchat, след като британският рекламен регулатор реши, че компанията не се е погрижила достатъчно да се увери, че кампанията за нейния ром Captain Morgan не се вижда от потребители под 18-годишна възраст, пише Wall Street Journal.
През юни Captain Morgan пусна спонсорирана реклама в Snapchat, която позволяваше на потребителите да си правят снимки, а след това да наслагват филтър, който да ги кара да приличат на пирата символ на марката. В рекламата влизаха и две чаши, които вдигат тост.
Органът за рекламните стандарти (ASA), заяви, че кампанията е нарушила британските рекламни регулации, защото вероятно се показва и на потребители под 18-годишна възраст и е „неподходящо таргетирана“. Въпреки че Diageo е насочила рекламата само към хора над 18 години, данните от таргетирането са базирани на непотвърдена информация за годините, която потребителите дават при регистрация на акаунта.
В изявление говорител на Diageo посочва, че компанията е „предприела всички логични стъпки“, за да се увери, че рекламата не е насочена към хора под 18-годишна възраст, като е използвала данни, предоставени от Snapchat, и е приложила филтър за възрастта.
Според британските закони нито една медия не трябва да бъде използвана, за да се рекламират алкохолни напитки, ако над 25% от нейната аудитория е под 18 години. Diageo твърди, че данните, предоставени от Snap през 2016 г., показват, че 77% от британските потребители на Snapchat са на 18 и повече години.
Въпреки това ASA се позовава на проучване от 2016 г. на британския комуникационен регулатор Ofcom, което показва, че макар минималната възраст за регистрация в Snapchat е 13 години, 34% от група от 104-ма потребители на социалната мрежа са били на възраст между 8 и 11 години. 58% от представителите на група от 12 до 15-годишни са заявили, че също са в Snapchat.
Въпреки че решението на регулатора е свързано с отделна кампания, то може да насърчи повече алкохолни компании да са по-внимателни в таргетирането на рекламите си в приложения, които са популярни сред младите потребители.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка