Холандската пивоварна компания Heineken купува дял за 3,1 млрд. долара от най-големия производител на бира в Китай, което ще ѝ позволи да се разрасне на горещ пазар, доминиран от местни брандове, предава Bloomberg.
Базираната в Амстердам компания, която се насочва към развиващите се пазари на бира, ще плати 24,4 млрд. хнкнг. долара за дял от 40% в компанията майка на China Resources Beer Holdings – производител на най-продавания китайски бранд Snow.
Китай, който е най-големият пазар на бира в света, е изправен пред свирепа конкуренция, тъй като потребителите с растящи доходи се пренасочват към премиум и чуждите бири. Битката за потребители между глобалните гиганти Carlsberg, Anheuser-Busch InBev и местните пивовари свива печалбата.
Сделката ще помогне на Heineken да намери стабилна основа, възползвайки се от широката дистрибуторска мрежа на China Resources Beer, както и от възвръщаемостта на пазарния лидер. Китай в момента е вторият по големина пазар на премиум бира в света, а прогнозите са да допринесе най-много за ръста на обема при премиум бирите през следващите пет години, каза Heineken в изявлението си от петък.
Heineken ще плати цена от 36,31 хнкнг. долара на акция за листнатото дружество, което е с 2,4% над цената му на затваряне от четвъртък. Акциите на China Resources Beer поскъпват с 1% до 35,80 хнкнг. долара в петък.
Съгласно сделката дейността на Heineken в страната ще бъде обединена с тази на China Resources Beer. Холандският пивовар ще лицензира бранда си на китайския си партньор дългосрочно, посочва компанията. Компанията майка на China Resources Beer ще придобие акции на Heineken за около 464 млн. евро. Heineken ще направи и глобалните си дистрибуторски канали достъпни за брандовете на China Resources Beer, включително за марката Snow.
“Невъзможно е Heineken да може да завземе значително по-голям пазарен дял в Китай сама“, коментира Барни У, анализатор в Guotai Junan Securities. “Тя изпусна шанса си, докато други международни конкуренти, като AB InBev, се превърнаха в силни пазарни лидери на пазара“.
Пазарът се доминира от местни компании, като три китайски пивовара формират над половината от общия обем, посочва Euromonitor International. Макар че China Resources Beer държи 26-процентов пазарен дял, брандът на Heineken има по-малко от 1% от пазара.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева