Компанията за спортни стоки Adidas очаква проблеми с веригата ѝ за доставки да удари ръста на продажбите ѝ през първата половина на тази година, най-вече в Северна Америка. Тя обаче все пак се надява да преодолее предизвикателството от страна на Nike в Европа и да се завърне към растеж в региона, предава Ройтерс.
Акциите на германския спортен бранд, който поскъпнаха с 22% миналата година, поевтиняха с 2,5% в ранната търговия.
Nike печели отново позиции, подкрепен от стабилния поток нови продукти и силното представяне на спонсорирани от компанията отбори на Световното първенство по футбол миналата година, след като години Adidas изяждаше от дела му в Северна Америка.
Adidas заяви, че незасегнатият от валутните влияние ръст на продажбите ще се забави до 5-8% през 2019 г. спрямо 8% през 2018 г. Проблеми с доставките ще допринесат за спад от 1-2%, докато компанията изпитва трудности с това да отговори на силното търсене в средния клас продукти.
За сравнение, Nike прогнозира ръстът на продажбите за 2019 г. да е слаб двуцифрен, а германският конкурент Puma – валутно коригиран растеж от 10%.
„Става въпрос за проблем с търсенето“, заяви главният изпълнителен директор Каспър Рорстед за CNBC, отбелязвайки, че Adidas е удвоила размера на бизнеса си в Северна Америка през последните три години.
Adidas произвежда 457 модела дрехи годишно, основно в Камбоджа, Китай и Виетнам. Рорстед заяви, че недостигът не е свързан с търговските търкания между САЩ и Канада.
Adidas заяви, че би трябвало да постигне марж на оперативната печалба между 11,3% и 11,5% през 2019 г. спрямо 10,8% през 2018 г., като връщането на бранда Reebok към печалба ще ѝ помогне да постигне целта за 2020 г. година по-рано.
Продажбите за четвъртото тримесечие са се увеличили с 5% на валутно коригирана годишна база до 5,234 млрд. евро спрямо оценките на анализаторите за 5,2 млрд. евро. Нетната печалба е стигнала 108 млн. евро спрямо консенсусна оценка за 88 млн. евро.
Adidas заяви, че очаква да съживи растежа си в Европа през 2019 г., прогнозирайки леко увеличение на валутно незасегнатите приходи за региона след спад от 6% през четвъртото тримесечие.
Рорстед каза, че Adidas в Европа разчита твърде много на краткосрочните тенденции при маратонките и недостатъчно на спортното оборудване.
Adidas очаква силен ръст на „вдъхновените от спорта“ стилове и на стоките за тренировки и джогинг през тримесечието, но и остър спад при продуктите за футбол, където спечели година по-рано заради Световната купа.
Как се движи цената на акциите на Adidas вижте от коментара на Сандра Килхоф.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“