Три от най-големите европейски компании за потребителски стоки сигнализираха за забавяне на търсенето в Китай, съобщава Bloomberg.
Френската компания за спиртни напитки Pernod Ricard заяви, че растежът на компанията в Китай се е забавил до 6% през последните три месеца, по-малко от една четвърт спрямо година по-рано.
Nestle заяви, че продажбите в страната са без промяна за първите девет месеца, докато Unilever съобщи, че бизнесът там "забави малко ход" през последното тримесечие.
Цената на акциите на Pernod Ricard спадна с 3,3% на борсата в Париж, на Nestle - с 1.6%, а при Unilever промяната беше съвсем малка.
Последните актуализации добавят въпроси относно перспективите пред чуждестранните марки на най-динамичния потребителски пазар в света.
Китай посочи, че тази година растежът може да бъде най-бавният, тъй като страната се бори с предизвикателства като търговската война със САЩ, избухването на африканска чума по свинете и продемократичните протести в Хонконг.
Въпреки че Китай се надяваше, че местните потребители ще компенсират и ще намалят зависимостта на нацията от износа, тенденциите показват съкращаване на разходите, тъй като доверието намалява.
Продажбата на стоки като автомобили и домакински уреди също забави своя темп на растеж, а компании като Haier Electronics Group Co. и Henkel AG, която прави козметика и лепила, отбелязаха по-слабо търсене и при по-малоразмерните покупки.
Pernod Ricard сподели, че в някои барове и ресторанти в Китай се наблюдава занижено търсене на алкохолни напитки, въпреки че е рано да се правят прогнози. Реалният показател ще бъде продажбата на спиртни напитки по време на китайската Нова година в края на януари, казва главният изпълнителен директор Александър Рикар.
През третото тримесечие продажбите на Unilever на развитите пазари падат с 0,1% , като се наблюдава отклонение на потребителите от големите марки и насочването им към по-малки брандове, предлагащи продукти със занаятчийска стойност.
За луксозната индустрия, включително първокласни напитки, модни стоки и чанти от висок клас, Китай е основният двигател на растежа. Тук сигналите са смесени, като миналата седмица LVMH - собственикът на Louis Vuitton и Dom Perignon - отчете добър растеж въпреки спада в Хонконг.
Nestle съобщава за категории като бебешка храна, които са забавили растежа си до едноцифрено число. Ражданията в Китай отчитат спад след кратък бум преди няколко години поради политика на облекчения при отглеждането само на едно дете в семейството.
Общите продажби на най-добрите 100 търговци на дребно в страната, включително гиганти като Alibaba, намаляват, според данни на Capital Economics. И дори по време на Златната седмица в Китай по-рано този месец годишният растеж на вътрешния туризъм е по-малък, отколкото година по-рано.


Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата