Европейската компания за доставки на храна Just Eat Takeaway.com отчете по-високи приходи и основна печалба за първата половина на 2020 г., тъй като блокадите срещу разпространението на коронавируса доведоха до ръст в онлайн поръчките и ресторантите, които се прибягват до услугите ѝ, предава Ройтерс.
Коригираната печалба преди приспадането на лихви, данъци и амортизация е достигнала 177 млн. евро (207 млн. долара), спрямо 76 млн. евро година по-рано, съобщиха от компанията в сряда.
Приходите на Just Eat Takeaway.com са се увеличили с 44% до 1,03 млрд. евро през първата половина на годината, макар че нетната загуба се е увеличила до 158 млн. евро от 27 млн. евро.
„Just Eat Takeaway.com е в благоприятно положение да се възползва от продължаващата несигурност“, заяви главният изпълнителен директор Жиц Гроен. Компанията се радва на двуцифрен ръст на основните си пазари и такъв от над 100% в най-големия си - Германия.
Анализаторите на ING прогнозираха 39% ръст на приходите до 1,03 млрд. евро и коригирана печалба преди данъци от 110 млн. евро.
„Убедени сме, че ръстът на нашите поръчки ще остане силен до края на годината“, каза Гроен.
Профилът на Takeaway се промени драстично през последната година, след като завърши придобиването на Just Eat, компания, по-голяма от самата нея през януари. През юни европейската компания постигна споразумение за закупуване на американския си партньор GrubHub за 7,3 милиарда долара.
Takeaway заяви в сряда, че през октомври ще бъде свикано „извънредно събрание на акционерите“, за да бъде одобрена тази сделка.
Главният изпълнителен директор Жиц Гроен, холандският милиардер, който създаде Takeaway през 2000 г. в своята стая в общежитие, се стреми да я разшири агресивно през последната година. Преди по-малко от два месеца Takeaway получи зелена светлина от антимонополния орган на Великобритания за придобиването на Just Eat в сделка за 8 милиарда долара. Компанията е представена и в България, след като в края на март 2018 г. завърши транзакцията за придобиването на Bgmenu.
Акциите на Just Eat Takeaway поскъпнаха 17% от началото на днешната сесия до момента. Те затвориха на ниво от 96,28 евро във вторник.
Takeaway се конкурира с компании като Uber Eats, Deliveroo и Delivery Hero, а през миналата седмица Amazon.com получи зелена светлина да поеме 16-процентов дял в Deliveroo.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт