В най-новото кафене на веригата Starbucks липсва един елемент, който повечето клиенти са свикнали да виждат: касиерите.
Глобалната верига кафенета в четвъртък отвори първата си локация в партньорство с Amazon Go – физическите магазини на гиганта в електронната търговия, предава Ройтерс. Сега клиентите ще могат да седнат на маса с латето си или само да грабнат сандвич от рафта и да си излязат.
Засегнати от липсата на кадри в САЩ, Starbucks и други компании разширяват технологиите си, които пестят работна ръка, залагайки на изкуствен интелект, роботи и цифрови сензорни екрани.
White Castle тества роботозиран готвач за пържене, а Domino's Pizza експериментира с автономни превозни средства за доставка. IBM разработва автоматизирано приемане на поръчки за пунктовете от типа drive-thru* за McDonald's.
Нивата на наемане в американските ресторанти като цяло са все още с поне 10% по-ниски, отколкото преди пандемията, което помага да се увеличат маржовете, казва анализаторът на Rabobank Том Бейли.
„Ще забележите как се разполагат инструментите за цифрова автоматизация, за да се покрие тази разлика от 10%“, допълва той.
Пандемията принуди хората да правят повече онлайн поръчки за навън, доставка или пунктовете drive-thru. За да не изостава, Starbucks пренасочи стратегията си за развитие към нови формати на обектите си, добавяйки локации само за получаване на поръчки в градските райони, както и традиционни кафенета и крайградски drive-thru пунктове.
Starbucks и Amazon планират да отворят поне още три общи локации в САЩ през 2022 г., заяви Катрин Янг, старши вицепрезидент по глобалния растеж и развитие в Starbucks.
Баристи на Starbucks ще приготвят напитките и останалата част от менюто в новата локация в Ню Йорк, където броят на служителите ще бъде като на всяко друго кафене на Starbucks, каза още тя.
Клиентите могат да направят поръчка през приложение на Starbucks и само да вземат кафето си от гише близо до вратата. Или могат да използват кредитна карта, приложение на Amazon или четеца Amazon One, за да влязат в останалата част от пространството, да вземат сандвичи от рафтовете или да седнат на масите.
*Drive-thru – опция за покупка при преминаване с кола през посочено за целта място в търговския обект.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева