IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Историята на един нов дезодорант

Или как могат да бъдат накарани потребителите да похарчат парите си за нещо, от което вероятно не се нуждаят

08:19 | 22.03.12 г. 8
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Beiersdorf</em></p>

Снимка: Beiersdorf

Днес жените имат собствени пари, а мъжете – собствени очни кремове

Традиционният мъж не използваше дезодорант. Той използваше сапун. А сапуна го купуваше жена му. Компания, която искаше да има успех в традиционния свят, трябваше да се харесва на жените. Мъжът бе важен от икономическа гледна точка, като работник, като шеф. Като клиент обаче той беше доста маловажен, ако не става дума за коли или пък за косачки.

И днес все още има традиционни мъже и жени, но те са малко. Те произхождат от времето, когато Nivea бе преди всичко крем за кожата.

Е, и днес все още има крем Nivea, но също така и кърпички за почистване Nivea, шампоан за коса Nivea, душ гел Nivea, освежаваща вода за лице Nivea. Днес Nivea е най-големият бранд за грижа за тялото в света, със 60 продукта, които са предназначени специално за мъже.

Mного неща се промениха в Германия. Жените имат свои собствени си пари, а мъжете - собствени кремове за очи.

На традиционния мъж не му пукаше за външния вид. Повече от осемдесет процента от днешните мъже обаче казват, че външният им вид е важен за тях. Те искат да изглеждат привлекателно. Те се страхуват да не миришат лошо. Те си бръснат космите под мишниците, точно както мъжът в банята на Beiersdorf те прокарват десет пъти рол-он дезодоранта по кожата си.

В конферентна зала „Амазонка“ наричат това наблюдение „Consumer Insight“ - поглед към душата на потребителя.

Но налице е и нещо, което свързва съвременния мъж с мъжа от миналото: мъжете все още обожават техниката. Те обичат числата. Броя на конските сили на колата, броят ватове на високоговорителя, броят на пикселите на цифровия фотоапарат.

Затова и в този следобед, в конферентната зала на концерна, на екрана се появява огромно число - 48. Обградено в двоен кръг. Всеки мъж, който види дезодоранта, трябва да види и тази цифра.

„48“ означава, че този дезодорант действа в продължение на 48 часа. Два дни защита от мириса на тялото, това е обещанието на Sensitive Protect към мъжете.

Beiersdorf може просто да поеме такъв ангажимент, без да го спази задължително. Почти всеки, който купува дезодорант, го използва веднъж или два пъти на ден, са открили потребителските изследователи. Така че никой няма да забележи дали ефектът трае действително 48 часа.

Това е стар маркетингов трик. Компанията изказва твърдение, което ще се хареса на хората, и се надява никой да не го провери. Козметичната компания Estee Lauder например преди много години описа крема си за кожа като „Lifting Cream“, въпреки че бръчките по-скоро само се овлажняваха, а не се елиминираха дълготрайно.

Често компаниите минават с този метод. Estée Lauder обаче нямаше късмет и беше съдена за заблуда. Beiersdorf иска да предотврати това. Ето защо в средата на септември, две седмици преди срещата в конферентната зала „Амазонка“, една жена е седнала край метална маса в тестовия център на концерна. На масата се виждат осемдесет кафяви бурканчета с капачета с винт. На всяко едно бурканче е залепен номер.

Жената работи в лабораторията, в отдела за развой на Labello, балсам за устни, който Beiersdorf предлага в единадесет различни версии. Но жената също така има фин нос. Така тя има и втора работа: да помирисва.

Тя взема бурканче, отваря го, помирисва го, пише числото „4“ в един компютър и посяга към следващото бурканче. „4“ означава силен мирис на пот.

Във всяко от осемдесетте бурканчета има малка възглавничка от целулоза. Всяка възглавница е била прикрепена за по два дни под мишницата на един мъж. Четиридесетте мъже-тестери, всички с нормално или силно потоотделяне, преди това са били напръскани от друга служителка с новия Nivea for Men Sensitive Protect. Но само под едната мишница. Другата ръка не трябва да бъде ароматизирана, да се мие със сапун, дори и с вода. Възглавниците са поели миризмата на мъжете.

Миришещата отваря следващото бурканче, помирисва го и пише „1“ - много слаб мирис, и затваря бурканчето. След това отваря следващото бурканче, помирисва и казва само "уф". Оценката е „5“ - изключително силна миризма.

В края при недезодорираните мишници се постига средна стойност под три, значи има мирис на пот, а при дезодорираните - две, ниска миризма. Тестовият администратор е доволен. По-късно на Sensitive Protect ще пише „48 часа ефективна защита срещу изпотяване“.

Но може ли на тази база да бъде изградена кампания? Изглежда, че интересите на мъжете не са се променили чак толкова много, това също е в резултат от пазарно проучване. Те се интересуват все още от жени, футбол, коли. Новото е, че те внезапно започват да се страхуват да не се изложат. Не може ли например да бъде показана красива жена, която се запознава с млад мъж, иска да го целуне и да изкриви очи с възмущение, когато забележи неговите потни петна?

Или как ще изглежда футболен фен, който триумфално вдига ръцете си нагоре и след това изведнъж забелязва, че около него няма никой, защото другите зрители са избягали от вонята му?

Може да се покаже и пилот от Формула 1 в действие. Рев на двигатели, свистящи спирачки, стрес. Но той слиза от болида и вдига триумфално ръце. Нито едно петънце от пот.

Последна актуализация: 03:58 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

8
rate up comment 1 rate down comment 0
Longin
преди 12 години
хубава статия ама малко кратичка ми се вижда...;) можеше да се напишат още няколко странички
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 2
ZawHeR
преди 12 години
Господин Бойчо Попов, писах Ви преди няколко дена, днес писах и на редактора на тази статия. Очевидно имейлите, които сте посочили, са фиктивни.А ето, че сега се намериха четящи и знаещи хора, които намират други пробойни в текстовете Ви, освен тези, за които съм Ви писал.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 0
baj_kyne
преди 12 години
А имате ли уредени права за ползването на материала? Защото със сигурност не отговаря на критериите за безплатно ползване: http://***.zeitverlag.de/presse/rechte-und-lizenzen/freie-nutzung/, които казват, че вече публикуван материал може да се използва само за цитиране (това очевидно не е нашият случай), а освен това трябва надлежно се сложи линк към оригиналния материал (какъвто тук липсва). Поздрави и весел ден!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 1
Boicho Popov
преди 12 години
Отбелязано е още в първия абзац. Никой не иска да си приписва чужди заслуги. Ако беше авторски текст, щеше да е изписан с автор, каквато е политиката на ***. В случая цитираният текст пояснява кой е направил превода/компилацията и кой е бил редактор. Поздрави и хубав ден!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
baj_kyne
преди 12 години
По статията е работил екип на вестник Die Zeit (http://***.zeit.de/2012/09/DOS-Massenprodukt-Deo), а не Бойчо Попов. Щеше да е хубаво *** да го отбележат това.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 1
satron
преди 12 години
Ами кой те кара? Купувай си *** на другите. Пък най-добре, не се бръсни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 1
dean.jordanov
преди 12 години
Блестяща статия! Много добре показва как хората продават все повече ненужни неща, и унищожават природните ресурси само заради егото на потребителите. Това е растежа, с който ни пълнят главите и който води до балоните. Нищо, лека полека ще се балансират нещата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 2
mitkopom
преди 12 години
Козметиката на нивеа за мъже е леш. от личен опит го казвам. никога няма да си купя пяна за бръснене или автършейв от тази марка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още