През последните десет и повече години световните луксозни брандове се развиваха отлично, благодарение на неутолимия апетит за нови стоки за богати в Китай. Но умереният и по-фин вкус към модните и луксозни стоки излиза наяве едва сега.
Наскоро президентът Си Дзинпин въведе строги мерки за борба с корупцията, които ограничават вредния „навик“ политиците да подаряват луксозни стоки, струващи милиони долари.
След като това се случи дискретните лога на марки като Celine и Saint Laurent все по-често започнаха се появяват на подбрани с вкус чанти. Все по-голямо е вниманието и към The Row и Alexander McQueen в Китай, пише BBC.
Китай се превръща в дом на хора, следящи модните тенденции, чрез които се опитват да изразят себе си, но и да покажат богатството си по достатъчно видим начин.
След икономическия бум в Япония през 80-те години - период, характеризиращ се с безпрецедентен апетит към луксозни стоки - вкусовете постепенно еволюират в по-артистична посока, а новите модни тенденции започват да вълнуват все повече хора. Три десетилетия по-късно, Япония вече е лидер в модния свят. Това, което се очакваше да се случи в продължение на десет или повече години, се случи изключително бързо и то само за последните пет години.
“Цикълът и скоростта на промяната са много по-бързи отколкото преди, заради бързите темпове на самата модна индустрия, която се възползва от интернет“, коментира Шауай Йе, редакционен директор на Modern Мedia Group, компания, която стои зад редица известни модни издания, включително Modern Weekly.
По думите ѝ Япония се характеризира със сравнително хомогенен пазар с по-малък мащаб, така че в него е по-лесно да се установят тенденциите. Китай обаче е нещо съвсем различно. Там обществото е изключително разслоено, а разликите между големите градове и останалите са сериозни и то не само по отношение на вкуса и начина на живот, но и по наличието на стоки и достъпа до продукти.
Пътуванията в чужбина също влияят на вкусовете в Китай, а все по-голям брой китайци предпочитат да пазаруват зад граница, за да се възползват от по-ниските данъци върху луксозните стоки. Само през тази година се очаква над 100 млн. китайци да пътуват в чужбина.
Всъщност, когато става дума за модния вкус, Китай се разделя на изключително много слоеве, което го прави изключително сложен. Дори и сред най-богатите и привилегированите в един град може да има няколко различни стила.
“Никога не можеш да направиш обобщение за Китай, защото е толкова огромна страна, че населението на всеки град има своите особености“, твърди модният директор на Lane Crawford Сара Рутсън.
По думите ѝ в Пекин се търси повече бизнес облекло, докато в Шанхай се залага повече на модата и по-малко на бизнес визията. Рутсън вижда навсякъде желание за навлизането на все по-нишови марки, тъй като хората искат да се покажат с нещо, за което другите да се чувстват принудени да попитат – нещо луксозно, но и трудно за намиране.
Тази промяна във вкусовете и нагласите проправя път на новото поколение китайски дизайнери. Междувременно много дизайнери, родени в Китай, но учили на запад, излизат на преден план. Така базираната в Лондон Huishan Zhang бързо печели вниманието благодарение на изкусната комбинация от традиционни китайски мотиви и модерни форми.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?