Растящите продажби на Saint Laurent помогнаха на групата за луксозни стоки Kering да се предпази от ефектите от блокадите заради коронавируса в Китай, които продължават да тежат върху представянето на най-голямата марка на компанията Gucci.
Сравнимите приходи на френската група са се увеличили с 31% през второто тримесечие, въпреки че тези на Gucci прибавиха само 4% - малко под очакванията на анализаторите. Силното представяне извън Китай помогна на компанията майка да запише увеличение на междинните продажби и печалбата.
От Kering съобщиха, че „силното представяне при търговията на дребно по света“ и „развиващото се възстановяване на туризма в Европа“ са успели да компенсират ефекта от случващото се в Китай. Акциите на компанията поскъпват с 2,6% към 11 ч. на борсата в Париж.
Saint Laurent се ръководи от Франческа Белетини, една от малкото жени изпълнителни директори в индустрията.
И макар лейбълът да се разраства бързо, то Gucci е най-голямата марка на Kering, която обаче трябваше да поеме удар, що се отнася до популярността си сред потребителите, заради пандемията. Коронавирусните ограничения в Китай остават непредсказуем фактор: в Ухан бяха поставени под блокада 1 млн. души заради нов пик на заразата тази седмица.
От Kering съобщиха, че имат действаща стратегия за популяризиране на Gucci. Миналия месец Kering представи планове марката да достигне годишни продажби от 15 млрд. евро в рамките на следващите пет години.
Въпреки ограниченията в Китай компанията възнамерява да продължи да инвестира в страната, каза главният финансов директор Жан-Марк Дюпле. Затварянето на магазини е допринесло за спада на приходите в Китай с до 35% през тримесечието, каза той.
На този фон обаче налице е подобряване на тенденциите за пазаруване при марките на Kering в Китай от началото на юни, но все още е трудно да се предвиди бъдещата посока на развитие, коментира още Дюпле.
Той потвърди, че Gucci увеличи цените миналия месец с между „средни до високи едноцифрени стойности“ в световен план, но уточни, че все още е прекалено рано да се каже дали ще има още повишения през втората половина на годината.
Във вторник конкурентът LVMH отчете продажби и печалба, които показват, че апетитът на потребителите за луксозни стоки засега е устойчив на ускоряващата се инфлация и влошаващите се икономически прогнози.


7 декември е обявен за Международен ден на гражданската авиация
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Как "човекът на Тръмп" в НАСА ще изправари Китай в космоса?
Проходът Троян-Кърнаре е временно затворен
Япония е изправена пред криза, свързана с деменция
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна