Цената на акциите на Kering се понижи, след като растежът на най-големия бранд на компанията – Gucci, не успя да отговори на прогнозите за първото тримесечие заради блокадите в Китай, пише Bloomberg.
Приходите от продажби на Gucci, която донесе повече от половината от приходите на на Kering за периода, нараснаха с около 13 на сто на сравнима база, обяви базираната в Париж компания. Анализаторите очакваха около 19% повишение.
Стойността на книжата на Kering спадна около 7% рано в петък в рамките на търговията в Париж.
Данните на Kering следват силните резултати на LVMH и Hermes International от миналата седмица. Гигантите за луксозни стоки спечелиха от възстановяващото се търсене в Европа и Северна Америка, въпреки че свързаните с Covid-19 блокади в Китай и войната в Украйна влошиха инфлационния натиск и проблемите с веригите на доставките. Азиатско-Тихоокеанският регион беше най-големият пазар на Kering за миналата година, като донесе около 38% от приходите ѝ.
„Набраната инерция на продажбите остава много силна, особено сред местните клиенти в Северна Америка и Западна Европа“, обяви Kering по повод резултатите на Gucci. „Представянето в Азиатско-Тихоокеанския регион е по-смесено заради новите мерки за обуздаване на Covid в края на периода, най-вече в контитенталната част на Китай“.
Главният финансов директор Жан-Марк Дюпле заяви, че основите на търсенето в Китай са непокътнати, но блокадите, най-вече в Шанхай, правят ситуацията „изключително трудна“. По думите му сегашната ситуация с блокадите в страната е по-тежка от миналото лято.
Онлайн предизвикателства
Онлайн операциите на групата също са засегнати от затварянето на склад в Шанхай.
„Бих казала, че нямаше насочване онлайн, каквото видяхме при предишните блокади“, коментира Клер Роблет, която съблюдава връзките с инвеститорите в компанията.
Общите приходи на Kering са нараснали с 21% през тримесечието на сравнима база, малко над прогнозите, след като топ брандовете на компанията се представиха добре. Най-голям ръст записа Yves Saint Laurent – с 37%, което се оказа значително повече от прогнозата за 24%. Bottega Veneta също успя да надмине очакванията на анализаторите.
Главният изпълнителен директор Франсоа-Анри Пино заяви, че Kering “засилва организацията си, за да обхване напълно възможностите на пазара“ в Китай. По-рано този месец Gucci обяви Лорен Катала за президент на модния си бизнес в континентален Китай, Хонконг, Макао и Тайван.
Дюпле обясни пред репортери, че за марките на Kering, особено Gucci, е важно да има по-силни регионални звена, с повече местен персонал в екипите, тъй като всеки пазар има свои особености.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО