Продажбите на Gucci се повишиха до над предпандемичните си нива благодарение на интереса към италианската марка от младите потребители
Приходите на Gucci са нараснали с 86% на сравнима основа по време на второто тримесечие, съобщи собственикът Kering, цитиран от Bloomberg. Това е над очакванията на анализаторите за 77%. Представянето на марката подпомогна и увеличението на приходите за тримесечието на цялата група, което се повиши с 11,2% спрямо същия период на 2019 г.
Kering следва LVMH и Richemont, собственика на Cartier, в представянето на силни отчети благодарение на по-заможните потребители, които вече могат да изхарчат натрупаните по време на пандемията средства. Също както и конкурентите си, на Kering помогнаха и базовите ефекти от второто тримесечие на миналата година, когато множество магазини бяха затворени.
„Представянето през първата половина е отлично както при приходите, но също така и от страна на печалбата“, коментира главният финансов директор Жан-Марк Дюпле, отбелязвайки особено доброто представяне в Азиатско-Тихоокеанския регион и Северна Америка. От Kering посочват още, че са уверени в успеха на Gucci, която би могла да подобри дори и още рентабилността си.
Представянето на марката, която чества 100-годишен юбилей, би трябвало да донесе успокоение на инвеститорите, които бяха притеснени от драстичното забавяне в представянето на Gucci миналата година. За сравнение конкурентите от LVMH Louis Vuitton и Hermes се възстановиха бързо веднага след облекчаването на най-строгите блокади.
Въпреки силното представяне на Gucci и други марки от групата също допринесоха силно за общите резултати. Тримесечните продажби на Yves Saint Laurent и Bottega Veneta се повишават със съответно 118,5% и 69% на сравнима основа. Balenciaga и Alexander McQueen също отчитат „изключително представяне“, посочиха от компанията майка.
Макар че 80% от продажбите на Kering идват от продажби в магазини, които тя управлява пряко, друг бързорастящ дял от бизнеса е този в интернет. През първото полугодие приходите от електронна търговия се повишава със 78,5% спрямо година по-рано, посочват още от компанията.
Анализаторите продължават да се чудят дали компанията ще използва финансовата си мощ за придобивания, особено предвид сделките в сектора през последно време.
Сливанията и придобиванията „остават възможност“, заяви Дюпле, като по думите му компанията търси сделки, които да „имат смисъл“ с нейната стратегия.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично