Никаква конкретна прогноза за финансовите резултати, спадаща печалба и свиващи се приходи. Със сигурност в германския авиопревозвач Lufthansa са си представяли и по-добри дни. Все още е възможно компанията да предостави дивидент на акционерите си, но и това не задоволи инвеститорите.
Книжата на компанията се сриват с над 3,5 на сто до 10,34 евро (към 14,30 часа местно време) днес и са сред най-зле представящите се компоненти във водещия германски индекс DAX. Анализаторите от Commerzbank промениха препоръката си до Reduce с целева цена от 9 евро за акция, предава DPA. Според анализатора Йоханес Браун перспективите за цената остават мрачни, а неяснотата за по-нататъчното развитие на бизнеса може да отблъсне инвеститорите.
Като цяло цялата година е лоша за акциите на авиокомпанията, като от януари досега тя загуби около 30% от пазарната си капитализация. Едва преди няколко дни компанията сви очакванията си за печалбата и се сбогува с амбицията си да надмине оперативната печалба от миналата година, която беше в размер на 1,8 млрд. евро. Вместо това се очаква по-ниска печалба. Конкретна цел за нея обаче мениджмънтът не даде и във вторник, като главният изпълнителен директор Карстен Шпор се оправда с неяснотата заради терористичните атаки. Компанията отново подчерта, че опасенията от терористични нападения ще се отразят на продажбите и печалбата през второто полугодие.
„Липсват ни групови резервации от САЩ и Азия“, очертава мрачната картина финансовият директор Симоне Мене, която в края на август ще премине на работа във фармацевтичния концерн Boehringer. След последните атентати на Стария континент мнозина туристи отказват да резервират полети до Европа за дългосрочен период. По отношение на важните за Lufthansa корпоративни клиенти обаче спадът не бил голям, пояснява Мене.
Всичко това намира отражение и през първото полугодие. Приходите спадат с 2,1% до 15 млрд. евро. Приходите от транспортна дейност спадат с 4,5% въпреки повечето превозени пътници като цяло, което отразявало ценовия натиск при каргобизнеса.
Коригираната печалба преди лихви и данъци се е повишила с 13%, или 61 млн. евро, до 529 млн. евро.
Чистата печалба за първото полугодие е била 429 млн. евро спрямо 954 млн. евро за същия период на миналата година, когато печалбата бе подкрепена от 503 млн. евро заради еднократен ефект - предсрочна конверсия на конвертируеми облигации.
Компанията не се е отказала от изплащането на дивидент, но окончателно решение трябва да вземе Надзорният съвет. През миналата година акционерите получиха по 50 цента на акция.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 9 години Между другото Луфтханза отдавна не е сред топ 10 на световните авиопревозвачи. А и отскоро се държи като лоукост компания, само дето цените и не са такива. Доплащаш за багаж, сандвича е символичен, а еднопосочен билет София Мюнхен стига до 600 евро.Все още си има верни фенове, които просто никога не са ползвали 5 звезден авиопревозвач. /май няма европейски такива/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар