IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Фабриката на Opel в Бохум може да заглъхне по-рано

Ако не се стигне до споразумение между мениджърите и служителите, заводът ще затвори врати още в началото на 2015

17:03 | 22.01.13 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Заводът на Opel в Айзенах. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Заводът на Opel в Айзенах. Снимка: Ройтерс

Opel вече заплашва да приключи с производството на автомобили в Бохум в края на 2014 г., пише AFP.

При преговорите за бъдещето на Opel в Германия бизнесът и работниците и служителите трябва "да стигнат до решение още през февруари", призова председателят на Надзорния съвет Стивън Гирски във вторник в писмо до служителите. Ако не бъде постигнато споразумение, производството на автомобили в завода в Бохум ще бъде прекратено "напълно на 1-и януари 2015 г.".

През декември компанията обяви поетапно преустановяване на производството на автомобили в Бохум до 2016-а. Условие за тази по-късна дата бе успешното приключване на преговорите с работната сила за т. нар. Deutschland-Plan, който Opel представи през юни, каза говорител на Opel в Рюселсхайм.

Предишният договор за сигурност на завода постановява, че производството в Бохум е до края на 2014 г. В случая Deutschland-Plan се явява допълнително споразумение. В завода в Бохум работят 3200 души.

Новото предложение на Opel обещава на служителите си да не прави до края на 2016 г. съкращения по оперативни причини. Освен това в плана си за офанзива Opel иска да пусне няколко нови модела на пазара. Същевременно болният автомобилен производител иска да намали разходите си и да стане отново печелившо дружество. От години Opel отчита загуби, но натискът от страна на американската компания-майка General Motors (GM) става все по-силен.

Гирски поиска нови отстъпки от работната сила. „За да растем и да се спестят разходи, всички служители трябва да дадат своя принос", се казва в писмото на мениджъра до служителите. Призивите били за "значителни по-нататъшни спестявания".

Така например компанията няма да може да си позволи "увеличение на заплащанията", докато отчита загуба, пише Гирски. GM бил "готов да подкрепи Opel финансово, ако Opel в Германия отново стане конкурентен и печеливш".

В началото на годината стана ясно, че в завода на Opel в германския град Айзенах асемблирането на модела Corsa вече ще бъде само на две смени. Причина за намалението на производството е сривът в търсенето на Corsa, особено в Южна Европа. Въпреки приетото през миналата година заличаване на нощната смяна, директорът Харалд Лиске разчита на допълнителни смени за производството на новия модел Adam.

Гирски рисува мрачна картина на ситуацията за Opel. "Ситуацията на европейския пазар все още е катастрофална, а това е трудна основа за предстоящите преговори." И през тази година пазарът вероятно ще продължи да се смалява и ще падне под нивото от 2012 г.

"Не само нереалистично, но и илюзорно е да вярваме, че пазарът ще се възстанови бързо и ще ни помогне да излезем от тази ситуация. Ние не трябва да губим време и трябва да подготвим отсега сцената за едно успешно бъдеще", настоява мениджърът. Други производители на автомобили били обявили също през последните седмици и месеци, че ще съкратят работни места и заводи.

Ford планира през тази година да закрие заводите си в южната част на Англия в Саутхемптън и Дагенхам до Лондон, а година по-късно – и заводът в Генк, Белгия. Общо Ford ще съкрати в Европа 6200 служители, или 13 на сто от работната си сила. Във Франция Renault иска да съкрати до края на 2016 г. около 7500 работни места. Още миналата година конкурентът PSA Peugeot Citroën обяви премахването на 8000 работни места във Франция.
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:04 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още