IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Adidas празнува четвъртата звезда на Германия на борсата

Производителят е спонсор и на двата финалиста, но германският пазар е по-голям и обещаващ от аржентинския

22:03 | 14.07.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Adidas вече добави четвъртата звезда на германските фланелки като символ на броя завоювани купи. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Adidas вече добави четвъртата звезда на германските фланелки като символ на броя завоювани купи. Снимка: Ройтерс

Германският производител на спорна екипировка Adidas е сред големите победители на голямото футболно шоу в Бразилия. В понеделник акциите на компанията поскъпнаха с 2,73% до 73,48 евро за брой и по този начин станаха водещият компонент на Dax, пише в свой анализ The Wall Street Journal.

При това развитието на акциите на Adidas по време на игрите бе всичко друго, но не и шампионско. Веднага след първия мач акцията отчете лек ръст, на следващия ден цената се повиши до 78,84 евро. Оттогава обаче курсът на книжата познаваше само една посока – надолу. През миналата седмица цената на акцията бе малко над 71 евро, или с 10 на сто по-ниска стойност, отколкото в началото на Световното първенство.

След германския триумф на финала настроението отново се подобри. Adidas спонсорира както Германия, така и Аржентина и произвежда фланелките и за двата отбора. Но германският пазар за фланелки с допълнителна звезда за новия световен шампион е по-голям, отколкото аржентинския. Въпреки че Аржентина е осмата по големина на територията страна в света, по брой на населението латиноамериканската страна отстъпва на Германия. Населението на Аржентина е 42 млн. души, наполовина по-малко от това на федералната република. Освен това почти една четвърт от населението живее под прага на бедността, като по този начин отпада от потенциалната група на купувачите на нови фланелки.

Така се оказва, че германският пазар за нови фланелки е значително по-голям от аржентинския. А именно с продажбите на фланелки Модиалът ще се отплати най-силно за компаниите от сектора. Още преди финала Adidas очакваше продажби на над 8 милиона фланелки, в сравнение с продадените 6,5 млн. броя по време на Световното първенство през 2010 г. И тогава най-продавани бяха екипите на германския национален отбор.

Но онова, което е повод за радост за някои, е причина за нещастие за други. Конкурентът Nike снабдяваше с екипи и отбора на Бразилия. Подобно на отбора на страната домакин, и Nike се числи към губещите на Мондиала.

Инвестиционният посредник Goldman Sachs очаква увеличаване на пазарния дял на германския производител на спортни стоки. „И Adidas е победител на първенството", твърдят анализаторите от американската инвестиционна банка. Стойността на марката и ценовата мощ на компанията правят Goldman Sachs оптимист за бъдещето на Adidas.

"Ние вярваме, че текущата цена на акцията е добра възможност за закупуване за дългосрочни инвеститори", твърдят и анализаторите в Bankhaus Lampe от Дюселдорф. Предимство за акциите не са само очакваните рекордни продажби във футболното подраздление, но и увеличението на маржове чрез разширяването на собствените магазини за търговия на дребно и евентуалното завръщане на Reebok като фитнес марка. Индикативната цена за акции анализаторите на банката изчисляват на 86 евро.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:02 | 04.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още