IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Ли Жуейган - магнатът, който доведе Холивуд в Китай

Той е една от най-влиятелните личности в азиатската страна и има връзки не само с властите, но и с най-известните хора в света

17:06 | 27.01.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Какво е необходимо, за да докарате един китайски мултимилионер до сълзи?

Ли Жуейган, който е главен изпълнителен директор на China Media Capital и е човекът, ухажван от създателите на американски филми за помощ при навлизането на експлодиращия пазар на забавления в Китай, успява да се разчувства от бродуейската продукция на „Клетниците“ през 2011 г.

„Бях толкова трогнат“, коментира Ли, който продължава да кани мюзикъла в Китай, както и версиите на „Мама Миа“ и „Котките“, при това във версии, адаптирани езиково за местния пазар. Сега той има за цел да събере 1,2 млрд. долара в частни капитали, за да увеличи близо тройно инвестиционните фондове на CMC.

Неговите умения да впечатлява местната публика, като същевременно се съобразява с цензурата, са му помогнали през годините да се превърне в един от най-влиятелните хора в Китай в сферата на медиите и забавленията, както и предпочитан партньор от инвеститорите и чуждестранните компании.

Базираната в Шанхай CMC, която той основава през 2009 г., има отделен венчър с IMAX и Warner Brothers Entertainment за създаване на филми, а сега изгражда и тематичния парк Legoland в Шанхай. Същевременно групата си партнира с Dramworks Animation на Джефри Катценберг по създаването „Кунг-фу Панда 3“, която се появи по кината в Китай на 18 януари, а в САЩ ще дебютира на голям екран на 29 януари.

Ли се конкурира с Уан Дзиенлин, най-богатият човек в Китай, и с Джак Ма, основателят на Alibaba, за придобиването на дял в една от най-бързо разрастващите се индустрии в Китай. Резултатите на боксофиса в азиатската страна нараснаха с близо 50 на сто през последната година до 44 млрд. юана (6,7 млрд. долара) и през следващата година могат да надминат тези в САЩ. Така Китай има шанса да се превърне в най-големия филмов пазар в света.

Китайският спортен бизнес се очаква да нарасне до 7 трлн. юана до 2025 г. Други милиарди ще отидат за купуването на билети за паркове за забавление и събития за средната класа.

Силни връзки

Ли има шанса да се превърне в съществена част от индустрията, в ключов представител, чийто успех в шоубизнеса се дължи на факта, че усеща какво иска аудиторията, има способност за привличане на партньори и инвестиции и най-вече - мощни връзки.

Той управлява Shanghai Media Group, втората най-голяма медийна компания в страната, от повече от две десетилетия. Ли, който пътува заедно с президента Си Дзинпин за визита във Великобритания през октомври, също така е и ръководител, отговарящ за персонала, в шанхайското местно правителство.

"Идвам от системата“, коментира Ли в интервю на 14 декември.

Находчивост

Според Том Доктороф, главен изпълнителен директор на JWT Asia Pacific, Ли „има репутацията на много находчив човек, който създава силни връзки на точното място в точното време“.

Последна актуализация: 18:36 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още