Pandora Media се надява да се насочи към бъдещето, връщайки своя съосновател Тим Уестъргрен на поста главен изпълнителен директор и подновявайки фокуса си върху данните за навиците на слушане на повече от 81 млн. потребители на онлайн радиото ѝ, предава Ройтерс.
Wall Street обаче не е особено ентусиазиран от тази стратегия. Акциите на Pandora поевтиняха с повече от 10% през миналата седмица и се търгуват близо до най-ниското си ниво в навечерието на назначението на Уестъргрен. Всичко това доведе до предположения за евентуалната продажба на онлайн радиото.
Досегашният бизнес модел принуждава компанията да плаща по-голямата част от приходите си за отчисления на носителите на права. Същевременно Pandora се изправя пред жестока конкуренция от страна на Apple, Google, Amazon.com и други. На фона на всичко това компанията не успя да генерира печалба от първичното си публично предлагане през 2011 г. насам.
И все пак някои анализатори виждат лъч светлина по отношение на опита на Pandora да промени своя фокус – ход, за който се очаква Уестъргрен да има голямо влияние.
Самият той е бивш музикант, който оглави проекта на Pandora Music Genome, новаторска система за категоризация на музика, която използва стотици характеристики, за да описва песни и ползва сложен математически алгоритъм, за да ги организира. Pandora има за цел да използва всичко това, за да изучава подробно потребителските навици, да подобри своите музикални препоръки и услуги за откриване на музика.
Въпреки че почти всички стрийминг услуги използват големи обеми от данни, много учени смятат, че базата на Pandora е от най-високо ниво, като имат предвид системата за категоризация, от колко дълго компанията е в бизнеса и големия брой активни потребители месечно, които слушат нейното онлайн радио.
Pandora не действа особено бързо, когато става дума за използване на данните си. Тя наема първия си експерт по работа с данни едва през 2009 г., като дотогава нейните софтуерни инженери се занимават с анализ на данни.
Предишният главен изпълнителен директор, ветеранът в дигиталната реклама Браян Макандрюс, се фокусира повече върху рекламния бизнес на Pandora и не разполага с дълбоките връзки на Уестъргрен в музикалната индустрия. Новият изпълнителен директор твърди, че е уверен, че е правилният лидер, който да управлява трансформацията на компанията.
В момента експертите по анализ на данни в Pandora са над 30. Един от първите плодове, родени от усилията на компанията да използва данните, с които разполага, е Thumbprint Radio – функция, пусната през декември, която изучава песните, харесвани от отделните слушатели, така че да може да персонализира различни радиостанции за тях. Слушателите я превърнаха във втората най-популярна станция в Pandora. Тези, които слушат Thumbprint Radio, го правят средно в рамките на 80 минути на ден, три дни седмично, посочва Pandora.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг