След листването на Budweiser APAC в Хонконг миналата седмица, най-голямата световна компания за производство на бира Anheuser-Busch (AB InBev) заяви, че ще търси разширяване в Азия и по-конкретно в Китай, Южна Корея, Индия и Виетнам, съобщават от CNBC.
Но за AB InBev може да се окаже предизвикателство да се наложи над местните марки бира, които отдавна доминират на локалните пазари.
В Китай, където първокласните бири са популярни, AB InBev е на трета позиция с пазарен дял от 16%, според Euromonitor. В Югоизточна Азия обаче компанията дори не е на първите десет места.
"Локалните китайски бирени компании имат много силен контрол върху местния регионален пазар на акции, така че остава да се види каква е стратегията на Budweiser оттук нататък", заяви Хао Хонг от Bank of Communications International пред CNBC.
Според анализатори големите играчи вече купуват по-малки бирени компании в Азия и това може да бъде една от стратегиите за AB InBev. Въпреки това местната бира все още доминира в Азия.
Китай е най-големият пазар по продажба на бира в света, но фирмите го смятат за предизвикателство заради острата конкуренция между местните пивовари и глобалните бирени гиганти.
China Resources Beer има над 25% пазарен дял в Китай, според Ройтерс. Тяхната изключително популярна бира Snow е най-продаваната бира в света. Компанията е най-голямата местен производител по пазарна стойност, следвана от Tsingtao и Chongqing, показват данните на Refinitiv.


Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.