Американският автомобилен производител Ford ще затвори заводите си в Австралия до октомври 2016 г., след като повече от 85 години произвежда коли в страната. През 1925 американската компания започва производството на легендарния Model T в Гиилонг. Ford ще продължи да внася коли на континента, предава BBC.
Около 1200 работници се очаква да загубят работата си от заводите в Броодмедоу и Гиилонг в щата Виктория. През последните пет години компанията е загубила 580 млн. долара от австралийския си бизнес. Силният австралийски долар оскъпи производството, като продажбите бяха поставени под натиск.
„Разходите ни са двойно повече, отколкото в Европа и четири пъти повече, отколкото в Азия. Бизнесът просто не върви“, коментира Боб Грациано, главният изпълнителен директор на Ford Australia.
Лей Диим от австралийския синдикат на работниците в производството каза, че членовете му са сломени от новината.
„Ще разговаряме с Ford, за да уточним нашите действия и ще говорим с членовете ни от двата завода относно идните месеци и години.“
Австралийският долар поскъпна спрямо японската йена с 29% през последната година, снижавайки драстично конкурентоспособността на местния износ.
През миналата година австралийският филиал на General Motors – Holden, обяви, че ще съкрати 500 работници от Виктория и Южна Австралия заради слабото търсене и силния местен долар.
През миналата година австралийското правителство създаде фонд за подпомагане на автомобилната индустрия на стойност 5,4 млрд. щатски долара, в това число 34 млн. долара за Ford, за да продължи производството поне до края на 2016 г.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате