IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Регистрациите на нови коли в ЕС удариха 20-годишно дъно през май

Данните се оказаха в противовес с досегашния ентусиазъм, породен от ръста през предходния месец

10:33 | 18.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Регистрациите на нови коли в ЕС удариха 20-годишно дъно през май

Регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз (ЕС) са се понижили с 5,9 на сто през май до 1,04 млн. – най-ниският месечен резултат в последните 20 години, пише Market Watch.

От януари насам новите регистрации на автомобили в ЕС достигнаха 5,07 млн. броя, което е спад с 6,8 на сто спрямо същия период на миналата година.

Публикуваните от Европейската асоциация на производителите на автомобили (АСЕА) данни се оказаха в противовес с ентусиазма сред компаниите, породен от ръста от 1,7% през предходния месец.

Най-силен е месечният спад при френската марка PSA Peugeot Citroеn – 13,2%, следван от General Motors Со с 11,3 на сто. Отчетеното понижение при Fiat е от 10,8%, докато Renault SA и BMW AG са надолу със съответно 10% и 7,2 на сто.

Единствената компания с леко покачване на регистрациите през петия месец на 2013 г. е Daimler AG с ръст от 0,7%.

Пазарните експерти от PwC Autofacts предвиждат 4-процентов спад на регистрациите до 12 млн. броя през 2013 г. Резултатът би останал доста под 16-те млн., регистрирани през 2007 г. преди започването на глобалната финансова криза.

"Нарастващата безработица, понижаващите се разполагаеми доходи, липса на евтини кредити и тежките мерки за икономии оказват своето влияние", се посочва още в доклада на анализаторите.

Тези пазарни условия принуждават автомобилните компании – в частност прозводителите на серийни возила – да намалят разходите, да съкращават работници и да закриват фабрики.

Според скорошно изявление на изпълнителния директор на Fiat SpA Серджо Марчионе обаче пазарът не е докоснал дъното. Той е на мнение, че може би ще са необходими няколко години преди да се усетят видими признаци на възстановяване.

Проучване на консултантската фирма AlixPartners показа, че повече от половината от 100-те най-големите завода за сглобяване на автомобили в Европа са на загуба, защото работят с под 75% от разполагаемия си капацитет.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:35 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още