Въпреки строгите икономии в боледуващото автомобилно подразделение германският автомобилен концерн Daimler планира да инвестира само за тази година един милиард евро в най-големия си завод за автомобили - в германския Зинделфинген. В тази сума се включват и разходите за новото поколение S-Class.
„Тук е нашият център за високи постижения в лукс класата", заяви в сряда главният изпълнителен директор на компанията Дитер Цетче при старта на производството на преработената S-Class. "Това трябва да остане така, въпреки че ситуацията в автомобилната индустрия в Европа е по-трудна, откогато и да е“.
Daimler, както и други производители на автомобили, трябва да се справи с кризата в продажбите в Европа. Въпреки това тенденцията към спад е достигнала най-долната си точка, смята изпълнителният директор. Затова той очаква по-нататъшен тласък през втората половина на годината.
Германците виждат прогрес и по отношение на изпълнението на тяхната програма за икономии. До края на следващата година целта е да бъдат спестени около 2 млрд. евро в основното подразделение за леки автомобили. Първоначално се очакваше около 60 процента от тази сума да бъдат спестени през текущата година. По всяка вероятност обаче целта е надмината, заяви Цетче.
Според съобщения в медиите обаче германските заводи, включително и преди всичко този в Зинделфинген, са твърде скъпи. „Целта трябва да бъде да се насърчава ефективността", каза изпълнителният директор. Чрез инвестициите трябва да бъде гарантирана конкурентоспособността на германските заводи.
Според Цетче Daimler ще увеличи намалената си рентабилност през второто тримесечие на тази година. „Що се отнася до възвращаемостта, ние първо ще видим дали тенденцията през второто тримесечие ще бъде положителна“, заяви още Цетче, без да дава точни цифри.
В началото на годината съотношението между оперативната печалба и приходите от продажби във важното автомобилно подразделение е само 3,3%. За сравнение, това съотношение при конкурентите от високата класа Audi и BMW стигна до 11,1 и 9,9%. Целевата възвращаемост от 10 на сто за Daimler Цетче премести в необозрим и неназован период от време. И в сряда той не назова конкретни срокове за постигането ѝ.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие