Инвеститорите са по-малко оптимистични – като реакция на съобщението цената на книжата на концерна пое надолу с 3,1 на сто до 13,34 евро за брой. Въпреки това от началото на годината цената на акциите е нараснала с 41 процента, което в момента дава на автопроизводителя пазарна стойност от 4,72 милиарда евро.
Влизането на китайския производител на автомобили Dongfeng бе официално подпечатано в края на март. Споразумението предвижда Dongfeng да придобие в хода на увеличение на капитала с общо 3 млрд. евро дял от 14% за 800 млн. евро. В същото време и френската държава ще контролира същия по обем дял, за да се избегне възможността китайците да поемат контрола над френската компания. По този начин обаче семейство Пежо ще загуби контрола над дружеството.
Досега наследниците на основателя държаха над една четвърт от капитала и заради акциите с двойно право на глас – около 38 процента от правата на глас. Освен това Тиери Пежо бе председател на Надзорния съвет, а сред 15-те членове на съвета имаше и трима други членове на семейството. Сега обаче Тиери Пежо бе принуден да освободи поста си, а семейството намали дела си от 25,5 на 14%.
Благодарение на сътрудничеството с Dongfeng се очаква до 2020 г. доставките за Китай да бъдат утроени, а продажбите в Русия и Латинска Америка също ще бъдат разширени. Още пред четири години тогавашният главен изпълнителен директор Филип Варен издаде директивата, че до 2015 г. PSA трябва да продава повече от половината от колите си извън Европа. През миналата година този дял е около 42%, от които само 20% отиват в Китай.
По-специално премиум линията на Citroën DS играе голяма роля в плановете за растеж на французите. Линията, която бе възродена от Варен през 2009 г., се връща към иконата на французите със същото име, която е била произвеждана през 1955-1975 г. До 2022 г. се очаква DS да стане отделна марка с шест модела.
„По този начин PSA ще се препозиционира с трите си марки и с една по-ясна моделна гама", съобщиха днес от френската компания. Опростяването на моделната гама ще позволи на компанията да увеличи своя пазарен обхват и същевременно да увеличи своя марж, защото компанията ще се насочи към най-печелившите сегменти.
И по отношение на развойната дейност за новите модели в бъдеще Таварес иска да си сътрудничи по-тясно с китайците. Разходите за изследователска и развойна дейност трябва да са в размер на 7-8% от общите приходи.
Европейската криза на автомобилния пазар нанесе големи щети на френската компания. От пазарен дял от 12,8% през 2007 г. в момента тя държи 10,9%. Затова се наложи през миналата година само във Франция Варен да нареди закриването на 11 200 работни места, което се равнява на 17% от всички служители в родината. Очаква се продажбите да бъдат насърчени от новите модели, като джипа 2008.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 11 години При толкова конкуренция, китайците баш френските *** ли ще купуват бе?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар