Напълно новите поколения на BMW M3 и BMW M4 вече се предлагат на пазара в България. Ясни са цените, като е налична и подробна техническа информация.
За първи път германският производител представя едновременно седана с четири врати и купето. При новото, пето поколение на спортния автомобил BMW въведе и ново обозначение - М4, което е предназначено за купето. Седанът продължава да носи емблемата М3.
В България цените на купето стартират от 145 200 лева с ДДС, а седанът М3 стартира от 142 800 лева с ДДС. И двата модела се задвижват от напълно нов двигател с шест цилиндъра и технология M TwinPower Turbo.
Агрегатът осигурява максимална мощност от 431 к.с. (налична между 5 390 и 7 000 об/мин) и максимален въртящ момент от 550 Нм, който е на разположение в много широк оборотен диапазон – с което надхвърля максималната стойност на въртящия момент на предшественика BMW M3 с около 40 %. Разходът и емисиите са понижени с около 25 %.
Ускорението от 0 до 100 км/ч както при BMW M3 Седан, така и при BMW M4 Купе отнема 4,1 сек. Това важи за моделите, оборудвани с опционалната 7-степенна М скоростна кутия с два съединителя. Моделите с ръчни скорости постигат 100 км/час за 4,3 сек.
Средният разход на гориво, според официалната информация, е 8,3 л/ 100 км. а емисиите на СО2 - 194 г/км. Така новите BMW M3 Седан и BMW M4 Купе слизат с над 25 % под данните на предишния модел – и отговарят на изискванията на нормата за вредни емисии EU6.
В сравнение с предишния модел теглото е понижено с около 80 кг. Така собственото тегло на BMW M4 Купе е 1 497 килограма (1 520 кг. при седана). Сред иновациите за постигането на по-ниска обща маса са разширеното използване на леки материали като армирана с въглеродни нишки пластмаса и алуминий за множество компоненти на окачването и каросерията. Така например и двата автомобила са с карбонов покрив - нещо, което се прилагаше само при специалните модификации и версията купе на старото М3.
Лекият и здрав материал CFRP - армирани с въглеродни влакна пластмаси, е използван също така за кардановия вал, пренасящ въртящия момент от скоростна кутия към диференциала на задната ос. „Високата здравина и ниското тегло на тръбата от CFRP позволяват кардановият вал да бъде от една част и без междинен опорен лагер. Освен понижаването на теглото с 40% в сравнение с предишния модел сме постигнали и понижение на въртящите се маси, а с това и подобрена динамика на задвижването”, обяснява Алберт Бирман, отговорник по разработките при BMW M GmbH.
Олекотяването е засегнало и серийната шестстепенна механична скоростна кутия, разполагаща с двудисков съединител. Тя е значително по-компактна и е по-лека с 12 кг. Трансмисията е оборудвана с новаторски карбонови фрикциони на синхронизаторите, като освен това разполага с функцията междинна газ, която се включва при низходящо превключване скоростната кутия. Досега тази технология, вдъхновена от моторните спортове, беше запазена за М скоростните кутии с два съединителя.
Опционалната седемстепенна скоростна кутия с два съединителя M DKG Drivelogic пък предлага системата за максимално бърз старт Launch Control, както и функцията Smokey Burnout - позволява при движещ се автомобил задните колела да буксуват до определена степен.
Новите BMW M3 и BMW M4 са оборудвани и с M Dynamic Mode, който е подфункция на динамичния контрол на стабилността (DSC). И докато DSC целенасочено се противопоставя на недозавиването и презавиването, то M Dynamic Mode позволява повече превъртане на колелата и оттам – леки дрифтове. Има възможност и за пълното изключване на DSC.
Новост при моделите е и новоразработеното електромеханично кормилно управление с функция Servotronic - електронно адаптира необходимата за завъртането на волана сила към актуалната скорост. Освен това кормилното управление на BMW M3 Седан и BMW M4 Купе е серийно оборудвано с три режима на работа - COMFORT, SPORT и SPORT+, чрез които сервоусилването на волана може да се адаптира към стила на шофиране и личните предпочитания на водача.
Спирачната система също демонстрира нова технология - BMW M Compound, а срещу доплащане могат да бъдат поръчани и карбон-керамични спирачки BMW M Carbon.
Новото BMW M3 се сглобява в завода на BMW в Регенсбург, където от 1992 година са произведени общо 222 293 екземпляра от второто, третото и четвъртото поколение на модела. Купето BMW M4 се произвежда в завода на BMW в Мюнхен - родното място на първото поколение М3, от което са произведени 17 970 бройки.
Още снимки вижте в Automedia.bg


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева