Автомобилният парк в България застарява, потвърждава статистика на МВР за регистрираните към 1 юли в страната превозни средства.
Общият брой на регистрираните към тази дата автомобили в България е 3 769 117, като цели 68% от тях - 2 579 609 броя, са на възраст над 15 години.
Машините до 5-годишна възраст са само 133 941, което е едва 3,5% от автопарка на страната. Регистрираните автомобили, които са произведени преди повече от 20 години, са 1 475 443, или 39% от автопарка.
Сериозен дял - 29 процента, владеят и автомобилите на възраст между 15 и 20 години. Те са общо 1 104 166 броя. Колите на възраст между 6 и 10 години са 403 191, а тези между 11 и 15 години - 652 346.
Най-много представители в България има марката VW - 476 327 автомобила. От тях 8995 са на възраст между 0 и 5 години, а най-многобройни са тези на възраст над 20 години - 238 940 автомобила. На второ място е Opel с 436 651 коли, следвана от Ford с 267 856 коли. Следват Mercedes - 258 047 автомобила, Renault - 251 034, Peugeot - 174 692, Audi - 152 874, Fiat - 152 753, ВАЗ - 150 663, BMW - 132 982.
Статистиката на МВР предоставя данни и за видовете гориво, които предпочита българинът. Най-многобройни у нас са бензиновите автомобили - 1 825 730, докато представителите с дизелов агрегат са 1 376 375. Електромобилите са едва 114, а хибридите - 799, от които 29 са дизел-електрически.
Кои са 30-те най-популярни марки автомобили в България вижте в Automedia.bg


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат


преди 11 години Каква е разликата между новата ти и старата кола ? Технологията е една и съща и няма нищо ново - какво да им се стимулира ? Може би това че на новата вече благодарение на проектирането с компютри частите са с много по кратък ресурс за употреба и живот. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години Няма икономическа логика у нас да се стимулират покупките на нови коли? това е добре за държави, които произвеждат автомобили, така с нашите пари ще стимулираме Немската, Френската, Японската, Корейската и т.н. икономики. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 11 години имам нова имам и стара кола.на старата данъка е 11 лв на новата 450 лв е така ли се стимулира покупката на нов автомобил?застраховката с двойна разлика ( е заради кубатурата) но тази тенденция ще се запази още дълго докато не се подкрепи по някакъв начин купуването на нови автомобили.по света са го измислили но при нас... няма кой отговор Сигнализирай за неуместен коментар