Китайският производител Qoros официално обяви, се изтегля временно от пазарите в Европа. Причините са ниските резултата на продажбите на Стария континент. За 12 месеца компанията е реализирала едва 7000 автомобила в цял свят, като на Европа се падат само 51 бройки.
По време на премиерата на своите модели на автосалона в Женева през 2013 г. от Qoros обявиха амбиции да доставят в Европа по 15 000 единици на година. Общият капацитет на предприятието в Чанша (Кит), където се произвеждат автомобилите на марката, е 150 000 бройки годишно.
„Продължаваме да считаме европейския пазар за един от най-важните и оттеглянето ни не е окончателно. Новата ни стратегия обаче предвижда първо да се укрепим на пазара в Китай и след няколко години поетапно да се завърнем в Европа”, се казва в съобщението на Qoros.
Изчисленията показват, че само за първата година от съществуването си китайско-изралеската марка Qoros е донесла на „родителите си” – концерните Chery и Kenon Holdings, загуби в размер на 305 милиона евро.
Според повечето експертиричината за лошия старт в Европа се дължина на две причини. Първата е лошият маркетинг, който Qoros налага, а втората – твърде малката гама модели, която няма как да задоволи капризния в много отношения европейски пазар.
Още автомобилни новини четете в Automedia.bg!


Танкерът "Кайрос" остава блокиран край Ахтопол трети ден
Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Келлог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
преди 10 години Пък може и да не искат. Ако имат пазар в Азия и Америка спокойно могат да неглежират Европа. Дреме им отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Китайска им работа, не разбраха че в Европа не могат да пробият щото са китайци а китайското е с лош имидж. Купувайте някой закъсал европеец ( то не остана де, ВАГ,Рено и ФИАТ ги изкупиха всичките) и това е начина отговор Сигнализирай за неуместен коментар