Mercedes няма намерение да прави свръхмощна спортна кола, която да се конкурира с моделите на Bugatti, Koenigsegg, McLaren, Pagani и др. Това съобщи Тобиас Мьорс, шеф на спортното подразделение на концерна Daimler, цитиран от Automotive News.
Според ръководителя на AMG инвестирането в подобен автомобил е лоша бизнес идея, тъй като разходите са огромни, а възвращаемостта е минимална. Така топмениджърът сложи край на спекулациите, сочещи, че Mercedes обмисля пускането на хибридна суперкола.
„При компаниите, които произвеждат масови модели, има корпоративни стандарти и бюрократични процедури, за да може един автомобил да стигне до серийно производство. Именно те позволяват производството на компактен кросовър да им излиза евтино, но същевременно неимоверно оскъпят пускането на суперкола”, обясни Мьорс.
Като пример той посочи разработката и пускането в производството на Bugatti Veyron, в който концернът Volkswagen AG инвестира милиарди, за които е било ясно, че няма как да бъде бъдат възстановени от продажбите на модела.
Друг пример е революционното Porsche 959, което през 80-те години на миналия век едва не докара компанията производител до банкрут. Подобно е и положението с хибридното Porsche 918 Spyder, което няма да получи наследник.
Според Мьорс направата на подобен автомобил цели само повишаване на имиджа на производителя, а в Mercedes-AMG нямат нужда от това. Топмениджърът потвърди, че в компанията му подготвят пускането на няколко нови модификации на свои модели, като основният двигател за тях ще бъде 4,0-литровият V8, използван за суперколата Mercedes-AMG GT.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Според ръководителя на AMG инвестирането в подобен автомобил е лоша бизнес идея, тъй като разходите са огромни, а възвращаемостта е минимална. Така топмениджърът сложи край на спекулациите, сочещи, че Mercedes обмисля пускането на хибридна суперкола.
„При компаниите, които произвеждат масови модели, има корпоративни стандарти и бюрократични процедури, за да може един автомобил да стигне до серийно производство. Именно те позволяват производството на компактен кросовър да им излиза евтино, но същевременно неимоверно оскъпят пускането на суперкола”, обясни Мьорс.
Като пример той посочи разработката и пускането в производството на Bugatti Veyron, в който концернът Volkswagen AG инвестира милиарди, за които е било ясно, че няма как да бъде бъдат възстановени от продажбите на модела.
Друг пример е революционното Porsche 959, което през 80-те години на миналия век едва не докара компанията производител до банкрут. Подобно е и положението с хибридното Porsche 918 Spyder, което няма да получи наследник.
Според Мьорс направата на подобен автомобил цели само повишаване на имиджа на производителя, а в Mercedes-AMG нямат нужда от това. Топмениджърът потвърди, че в компанията му подготвят пускането на няколко нови модификации на свои модели, като основният двигател за тях ще бъде 4,0-литровият V8, използван за суперколата Mercedes-AMG GT.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“