Германските автомобилни производители BMW, Daimler и Audi, които преди почти година придобиха производителя на картови и навигационни услуги Here от Nokia, сега приветстват нови азиатски инвеститори, за да успеят да покорят и многообещаващия китайски пазар. 10% от бившето дъщерно дружество на Nokia преминават в ръцете на китайския картов разработчик Navinfo, на китайския интернет концерн Tencent, както и на държавния фонд GIC от Сингапур, предава Ройтерс, като се позовава на информация от компаниите.
Освен това Here ще основе с Navinfo обща компания с равни участия. Финансовите данни на сделката засега остават засекретени.
Трите германски концерна придобиха Here от Nokia през миналата година за около 2,6 милиарда евро, за да разработят своя собствена платформа за базирани на местоположението услуги и точни карти за бъдещите автономни превозни средства. При това става дума за необичайно за досегашните условия сътрудничество между конкурентни производители. Целта е също така да се осигури платформа за бизнес модели в сферата на свързаните автомобили, за да се противопоставят компаниите на интернет гиганти като Google и Apple.
Трите автомобилни концерна винаги досега подчертаваха, че ще оперират Here като отворена платформа, а вероятно също така ще искат да привлекат и нови партньори. Други автомобилни концерни първоначално показаха минимално желание да се присъединят към германците. През декември обаче френската група PSA, в която влизат Peugeot и Citroen, обяви, че възнамерява да използва картите на Here за тестване на автономни автомобили.
Картите с висока точност, като тези, разработени от Here, се считат за ключов елемент от бъдещата автономна мобилност. Преди година се твърдеше, че към Here интерес проявяват и редица китайски компании, но в края на краищата сделката бе за германските производители на премиум автомобили.
В Китай интернет гигантът Baidu работи над собствени автономно движещи се коли и също така има собствена навигационна услуга. BMW имаше преди време сключено партньорство с Baidu за развитието на автономни превозни средства, но то бързо се е охладило, гласят медийни спекулации.
В рамките на съвместното дружество с NavInfo между другото се предвижда разработване на платформа на Here за Китай, създаване на точни карти за страната и услуги, като например управлението на автомобилния парк.
Партньорствата с технологични компании процъфтяват, докато производителите на автомобили изместват фокуса си към технологии за автономно управление и цифровизация. Преди време алиансът Renault-Nissan заяви, че придобива френската софтуерна компания Sylpheo. През март General Motors договориха закупуването на производителя на софтуер за автономно управление Cruise Automation. Fiat Chrysler пък се обединиха с Google, за да разработят автономни минивановe.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края