Тази година се очаква да бъде "повратна точка“ за електрическите автомобили. Това обяви Арнауд Балхаузе, главен търговски директор на глобалната минна компания BHP, като по думите му влиянието върху производителите на суровини ще се усети първо на пазара на метали, а по-късно на петролния, пише Ройтерс.
„През септември 2016 г. публикувахме блог постинг и зададохме въпроса - може ли 2017 г. да бъде годината на революцията на електрическите автомобили", каза Балхаузе, ветеран от компанията, който управлява търговската стратегия, доставките и маркетинга на BHP.
"Отговорът е - да ... 2017 г. е годината на революцията, за която говорихме. А медта е металът на бъдещето“, заяви той.
Европа започна все по-сериозно да се отказва от двигателите с вътрешно горене, въпреки че в световен мащаб има само 1 милион електрически от общо 1,1 млрд. коли. Прогнозите на BHP сочат, че те могат да достигнат до 140 милиона автомобила до 2035 г.
„Реалността показва, че средно големият електрически автомобил все още се нуждае от субсидии, за да се конкурира ... така че всичко много ще зависи от батериите, от политиката, от инфраструктурата", обясни Балхаузе.
В същото време се очаква електрическите автомобили скоро да струват колкото традиционните автомобили - още през следващата година според някои оценки.
Балхаузе заяви, че очаква електрическият бум да бъде усетен първо от производителите на медта, където ще се борят за повишено търсене.
Пазарът, според него, може да е подценил въздействието върху червения метал - напълно електрическите превозни средства изискват четири пъти повече мед, отколкото автомобилите, които работят с горивни двигатели.
По думите му на петролната индустрия може да й отнеме повече време, за да усети влиянието от бума на електрическите автомобили.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес