Британският производител на спортни автомобили Aston Martin цели оценка за 5 млрд. паунда в потенциално първично публично предлагане (IPO), съобщава Bloomberg, като си позовава на запознати източници.
Производителят води предварителни разговори с консултанти за оценка, включваща дълга, която ще го направи пряк конкурент на Ferrari, казват източниците, поискали анонимност заради конфиденциалността на информацията. Интересът на инвеститорите към IPO тази година може да бъде подсилен от планираното разширяване на доходоносния сегмент на спортните автомобили през 2019 г., допълват те.
Продажба на акции на Aston Martin в Лондон по-късно тази година ще укрепи завръщането на емблематичния бранд и ще се превърне в сериозен тест за интереса на инвеститорите към английски компании преди излизането на Великобритания от Европейския съюз (ЕС) през март 2019 г. Компанията, чиито автомобили се използват в серията филми за Джеймс Бонд, задмина 5 хил. доставки през миналата година за пръв път от 2008 г. и очаква да преизпълни насоките си за печалбата преди данъци за 2017 г. с поне 180 млн. паунда при приходи за над 840 млн. паунда.
Оценката се базира на предварителни изчисления и засега не е взето решение за възможно листване, тъй като консултантите обмислят и други опции за производителя на автомобили, казват източниците на информационната агенция.
„От гледна точка на политиката Aston Martin не коментира спекулации, отнасящи се към бъдеща собственост или капиталово преструктуриране“, коментира Саймън Спрол, говорител на компанията. Aston Martin се контролира от Investindustrial Advisors, които са отказали коментар, и от Kuwaiti Investment Dar.
През 2019 г. компанията планира да стартира производството на модела си DBX SUV в нов завод в Уелс. Тя заяви през ноември, че производственият капацитет за 2018 г. на новия ѝ модел Vantage, струващ 150 хил. долара, вече е разпродаден почти напълно.
Ferrari в момента има пазарна капитализация от около 21,4 млрд. долара и стойност с около 18,5 пъти по-голяма от очакваната печалба за 2018 г. преди лихви, данъци, обезценка и амортизация, сочат данни на Bloomberg. Италианският производител на автомобили отчете марж от над 30% по печалбата си преди данъци за третото тримесечие – рядко постижение, което го нарежда сред компании като Apple и производители на луксозни стоки като LMVH и Gucci.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?