IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мъск иска да отпише Tesla от борсата при цена на акциите ѝ от 420 долара*

Малко преди това стана ясно, че саудитският инвестиционен фонд е натрупал дял за около 2 млрд. долара в Tesla

19:59 | 07.08.18 г. 43
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Акциите на производителя на електрически автомобили Tesla скочиха с 8,2%, след като основателят ѝ Илон Мъск заяви в Twitter, че смята да свали компанията от борсата, когато цената на книжата ѝ стигне 420 долара.

Стойността на акциите скочи до 371,15 долара, но след това леко спадна, след като трейдърите започнаха да поставят под съмнение истиността на туита. Последно преди това тя се търгуваше за 360 долара, което вече беше ръст от 5% заради новината, че саудитският държавен фонд е инвестирал в компанията.

Около час след туита обаче акциите на компанията бяха спрени от търговия. В момента на спирането им цената бе достигнала 367 долара, съобщава  CNBC.

В туита си Мъск допълва, че финансирането е подсигурено, без да дава допълнителни детайли за това.

По-късно в блог публикация Мъск заяви, че засега не е взето финално решение, но причината поради която би направил това е да създаде среда, в която Tesla ще може да работи по най-добрия начин.

"Като публична компания ние подлежим на дълбоки колебания в цената на акциите ни, което може да разсее всички, работещи в Tesla, а всички те са акционери", добави той.

Той посочи още, че като публична компания Tesla привлича сериозно обществено внимание, особено от гледна точка на тримесечните си отчети, и това налага "огромен натиск върху Tesla да взима решения, които може да са правилни за даденото тримесечие, но не е задължително да са правилни в дългосрочен план".

През последната година книжата на компанията достигнаха най-ниските си нива от 244,59 долара през април и най-високите си от 389,61 долара през септември. Тя стана публична през 2010 г., а пазарната ѝ капитализация възлиза на 61 млрд. долара. При цена на акциите от 420 долара компанията ще струва 71,3 млрд. долара.

Малко преди туита на Мъска стана ясно, че държавният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия е натрупал значителен дял в Tesla – последният дързък залог на фонда, управляван от мощния престолонаследник Мохаммед бин Салман.

Саудитският инвестиционен фонд е натрупал неназован дял между 3 и 5% от акциите на производителя на електрически автомобили тази година, посочват запознати източници, цитирани от Financial Times.

На сегашната цена на акция това означава, че делът е на стойност между 1,7 млрд. и 2,9 млрд. долара. Делът, който е под прага от 5%, който изисква публичното му обявяване, прави фонда един от най-големите осем акционера в Tesla, сочат данни на Bloomberg.

Акциите на Tesla скочиха с 4,7% след новината.

Фондът, който има активи за над 250 млрд. долара, първоначално е подходил към Tesla и главния изпълнителен директор Илон Мъск, за да изрази интерес към закупуването на новоемитирани акции в компанията.

Tesla обаче не е предприела действия в отговор на тази заявка, казва един от източниците. Вместо това държавният фонд е поел позицията от вторичните пазари с помощта на JPMorgan. Мъск и Tesla са наясно със собствеността на фонда, казва източникът.

Точният момент на покупката не е ясен, макар че вероятно това се е случило по време на обиколката на престолонаследника в САЩ през март.

Според другия източник фондът и Мъск са в контакт, откакто фондът е купил дял за 3,5 млрд. долара в компанията за споделено пътуване Uber през юни 2016 г.

Мъск се противопоставя на продажбата на нови дялове тази година, макар че кредитната агенция Moody’s и много анализатори на Wall Street твърдят, че той трябва да си създаде по-голям финансов буфер.

Tesla “изгори“ 1,8 млрд. долара през първото полугодие, оставайки с парични резерви за 2,2 млрд. долара в края на юни. Мъск настоява, че производителят на електрически автомобили ще излезе на зелено от към парични средства през последните две тримесечия на годината.

Инвестицията на Саудитска Арабия явно потвърждава твърдението на Мъск от миналата седмица, че „със сигурност можем да привличаме пари“. Шефът на Tesla обаче каза, че би било по-дисциплиниращо, ако не се продават още акции. Той се опитва да докаже на Wall Street, че компанията най-накрая, след 15 години, има финансово устойчив бизнес.

Държавният инвестиционен фонд стои зад усилията за диверсификация на принц Мохаммед, който иска да отдалечи икономиката на страната от зависимостта ѝ от петрол.

Освен в Uber фондът има и още няколко големи инвестиции, включително инвестиция за 45 млрд. долара във фонда Vision Fund на Softbank и ангажимент за до 20 млрд. долара в инфраструктурен фонд, управляван от Blackstone. Освен това направи инвестиция за 400 млн. долара през март в американската Magic Leap, която произвежда очила за „смесена реалност“.

Tesla и JPMorgan са отказали коментар по темата. Държавният инвестиционен фонд на Саудитска Арабия не е бил открит за коментар.

* Текстът е допълнен с новината за спирането на акциите на Teslа от търговия и последващия коментар на Мъск.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 07:11 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

19
rate up comment 6 rate down comment 5
Императорът
преди 5 години
Четем, четем.Ти си обаче като д-р Уотсън, виждаш всичко, но не наблюдаваш. Ако наблюдаваше, щеше да разбираш, че мошшшшшеникът Мъск е спипал някакви чаршафосани балами, за да ги очеше здравата и сега гледа да си отпише компанията, за да се измъкне по терлици !!! Защото - когато акциите на тИслата не се търгуват публично, той спокойно може да твърди, че реалната стойност на всяка акция е не 420 зеленички, а 4.2 бимберици !!! Ама като си ербап, купи си 5-6 теслички де - що се дърпаш?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 5 rate down comment 7
fairfax
преди 5 години
Е именно де - как стана така, че Модел 3 хем е по-скъпа и много по-скапана, а се продава повече от немските седани?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 9 rate down comment 5
vzhekoff
преди 5 години
Пич, не знам защо слагаш Т3 в тези групи.1. Ако слагаш Т3 в класа на БМВ 3-а серия, то там средната цена тръгва от (в долари) 22500 и достига 49000 в модификация, с която Т3 не може да се сравнява по нищо. Аналогични са цените и при Мерцедес и Ауди2. Ако тръгнем по цената - средно досега около 59000 долара за Т3, една 5-ца на БМВ стартира от 35000 долара и достига до към 60'000 долара - да сравняваш 5-ца на БМВ с Т3 е някаква патология :), същото важи и за аналогичните модели при Ауди и Мерцедес3. Сравнил си Е-класата на Мерцедес със Т3 :))))) Това пък вече показва някаква пълна липса на твърда почва под краката. Човече, Мерцедес дават на Е класата 30 години гаранция на купето ! Само над това се замисли. Впрочем какво ли да ти обяснявам, безмислено е....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 9 rate down comment 5
Sokratus
преди 5 години
Проследявайки парите се вижда ясно, кои са главните носители на къси *** и пускащи преукрасени новини за Тесла. Вече напълно разбирам защо се случват тези неща и по неистовите викове мога да съдя, че ножът е опрял до кокала за някои компании! Според мен, следващата година ще бъде много разочароваща за BMW, Mercedes, Lexus и Audi и в САЩ и в Европа. Броят продажби и приходите ще срутят във всички сегменти в които Телса има свой модел. Единственото спасение за тях е, че Тесла има лимит на произведените коли от около 600 хиляди за следващите две до три години. Но изоставането им от Тесла в електрическите коли се увеличава вместо да се намалява. BMW, Mecedes, VW и Пежо, само говорят, че ще строят заводи за батерии. 3 години след началото на Гигафактори 1 все още имат планове и само говорят. За разлика от тях Тесла, вече наема персонал за фабриката си Китай! Един месец след като обявиха, че ще я строят.Искрено се надявам, че европейските компании ще се вземат в ръце и ще почнат да правят фабрики за батерии, защото ги очаква съдбата на Нокия - от 40% дял от пазара до почти 0!Надявам се, защото Европа ще обеднее, а това засяга всички!;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 6 rate down comment 3
Sokratus
преди 5 години
Данни те за малки и средни луксозни коли са още по-впечтляващи за 2018.Модел 3 е най-продаваният модел кола в тези два класа за 2018 година с 38617 Model 333500 Mercedes-Benz C-Class 27365 BMW 3 Series25692 Mercedes-Benz E / CLS-Class.До края на годината Модел 3 има огромен шанс да бие по продажби сумарно всички модели на Мерцедес, БМВ, Ауди и Лексус в тези класове и по бройки и по приходи и да държи 20% от пазара в тези два класа!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 7 rate down comment 4
Sokratus
преди 5 години
Чудех се защо има толкова противници Мъск! Защо въпреки, че прави нещо, което е много полезно за всички потребители има много хора, които направо го хулят! ЧУдех, защо излизат новини с толкова много негативни неща за Тесла. Всеки ниен проблем ставаше световно достояние! Все едно другите коли нямат никакви проблеми и при тях това е минало! Чудех се докато попаднах на сайт с данни за продажбите на коли в САЩ. И Еврика, отговора излезе наяве - последвах парите и ето какво излезе:Model S e АБСОЛЮТЕН ЛИДЕР в класа на големите луксозни коли за 2017 и за 2018. 16350 Model S 9055 Mercedes S class5080 Lexus LS4824 BMW 7-Series2445 BMW 6-SeriesОбясненията, че Model S не е луксозна кола и не е в класа на С класата и 7 серия вървят пред хора, които не са се качвали в Тесла!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 3 rate down comment 3
Sokratus
преди 5 години
$12 млрд почти изгоряха в борбата Тесла да рухне! Хората с късите *** антиТесла, вчера са давали на заето! Огромен ресурс отиде на вятъра вместо да се влага в реални инвестиции! И за капак на всичко, Мъск е абсолютно сериозен в отписването на компанията от борсата при цена от $420 за акция! Пуснал е вътрешно писмо до всички служители! Което означава, че шанса да се случи е огромен! ;)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 1 rate down comment 5
khao
преди 5 години
той не мисли, както виждаш действа първосигнално .... ако мислеше нямаше да е толкова неадекватен
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 0 rate down comment 6
khao
преди 5 години
ето такива неадекватни изказвания без грам разумен аргумент те издават че нямаш нищо общо с къвто и да е било специалист или с квото и да е свързано с инженерната наука... *** що се хабя като пак няма да разбереш кво ти казвам :) та марш обратно на миялната и не се прави на умен, тая роля вече е заета от мишето
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 3 rate down comment 4
zelka007
преди 5 години
това са основните инвеститори в Тесла : FMR - 9.89% (16.7 милиона акции) Baillie Gifford & Co - 7.64% (12.9 милиона акции) Цена T Rowe & Associates Inc (MD) - 6.39% (10.79 милиона акции) ClearArc Capital Inc - 4,95% (8,37 милиона акции) Tencent Holdings Limited - 4,83% (8,167 милиона акции) Vanguard Group Inc - 4.11% (6.95 милиона акции) Blackrock Inc - 3.33% (5.62 милиона акции) Jennison Associates LLC - 2% (3.38 милиона акции) Bank Of Montreal - 2% (3.37 милиона акции) Blackrock Institutional Trust Company, NA - 1.85% (3.12 милиона акции) Capital World Investors - 1.79%ти как мислиш , дали разбират от инвестиции така изброените ? и дали очакват бързи печалби ? и как можеш да сравняваш тойота с тесла :))) едната е автомобилна компания , може би най-успешната , от както света се е качил масово на 4 колела другата е компания на няма и 10 години ... и сигурно в близките 3-5-7 години няма да може и да доближи тойота или фолксваген или даймлер , но пък смятам , че ще се нареди до голямите . живи и здрави ще видим ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още