Когато пътуват в околностите на своето село в Западна Полша, Яцек Балцер и неговата жена използват своите електромобили. Но когато им се наложи да поемат на по-дълъг път, те изкарват от гаражите своя дизелов ван.
„Ако желаеш да стигнеш до някоя по-далечна дестинация в Полша с електромобил, много често това е невъзможно, тъй като почти никъде не може да намериш зарядни станции“, споделя Балцер, добавяйки: „Пътуването на далечни разстояния с подобни превозни средства все още остава невъзможно“.
Това е позната история и в други държави от Централна и Източна Европа в рамките на Европейския съюз (ЕС), но с толкова малък брой електромобили по пътищата, изграждането на ефективна зарядна инфраструктура остава извън приоритетите на местните правителства.
Но това предстои да бъде променено, пише в свой репортаж Ройтерс.
Броят на електромобили в региона, простиращ се от Полша на север до България на юг, в който живеят около 100 млн. души, се очаква да се повиши значително, след като влязат в сила през 2020 г. по-строгите регулации на ЕС по отношение на въглеродните емисии.
Най-голямата мрежа от бързозарядни станции в тази зона се управлява от частната компания Greenway, която разполага с общо 112 обекта както в Полша, така и в Словакия.
С влизането в сила на новите правила за ограничаване на вредните емисии с 35% до 2030 г. редица големи енергийни компании в региона вече започват да обръщат поглед към пазара на електромобили.
Чешкото енергийно дружество CEZ и унгарската MOL заявиха, че планират да разширят своята мрежа от зарядни станции в районите, където действат.
„Това е посоката, към която се движат електрическите и енергийни компании“, смята Томаш Хмелик, ръководител в отдела „Чисти технологии“ към CEZ , най-голямата листната компания в Централна Европа.
„Ако не инвестираме сега, някой друг ще ни изпревари“, добавя още той.
Хмелик изчислява, че до 2020 г. Чехия ще разполага с приблизително 10 хил. електрически превозни средства и с 250 хил. до 2030 г.
Именно поради тази причина CEZ се стреми да увеличи повече от двойно броя на своите зарядни станции до 150 до края на 2019 г.
Компанията планира да инвестира около 1 млрд. чешки крони (44 млн. долара) през следващите 10 години, за да постигне своята цел – да изгради мрежа от 50 киловатови бързозарядни станции.
Въпреки че метеорологичното време и зарядния капацитет на батерията продължават да бъдат фактори за тази индустрия, бързозарядните станции вече разполагат с капацитет от 50 киловата и могат да предоставят необходимата енергия за пробег от 150 км за 30 мин, докато ултра бързозарядни станции от 150 киловата предлагат възможност за зареждане до 10 мин, показват данни на GreenWay.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали