Германският автомобилен производител Audi AG, който е част от Volkswagen Group, ще инвестира по подобие на компанията майка милиарди евро в бъдещи технологии. От 2019 г. до 2023 г. компанията възнамерява да инвестира 14 млрд. евро, за да развие технологии за безпилотни електрически автомобили и за цифровизация на автомобилите и технологии за автономни автомобили, съобщи компанията.
Общата сума включва капиталови разходи и такива за научноизследователска и развойна дейност. Като цяло за планирания период се предвижда да бъдат изразходвани около 40 млрд. евро.
По-рано този месец от Volkswagen заявиха, че планират да инвестират общо 44 млрд. евро до 2023-а година в електрически и автономно шофирани (безпилотни) автомобили, както и в нови услуги за мобилност и цифровизация. Досегашните планове на германския автомобилен гигант бяха да похарчи за тези цели 34 млрд. евро в периода между 2018 и 2022-а година.
Audi заяви, че възнамерява да предложи около 20 електрифицирани модели автомобили до 2025 г, като около половината от тях ще бъдат напълно електрифицирани. Първият от тях ще е Audi e-tron – първият изцяло електрически джип на пазара. Някои от технологиите за електрически автомобили ще бъдат реализирани в сътрудничество с компанията майка Volkswagen и с Porsche, която също е част от автомобилната групировка. Същевременно Audi ще насърчи дигитализацията на автомобилите и заводите си и ще разшири бизнес модела си с нови дигитални услуги, като т. нар. "functions on demand".
За да може да финансира мерките със собствените си ресурси, Audi ускорява своя план за преобразуване. През 2018 г. се очакват положителни ефекти за приходите в размер на над 1 мрлд. евро. Това би противодействало на тежестта от високите първоначални разходи. Планът за преобразуване има за цел преди всичко да намали сложността, да използва синергиите и да идентифицира и преустанови дейности, които не са важни за клиентите, пояснява компанията.


Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
Макрон: Единството между Европа и САЩ за Украйна е жизненоважно
Желязков успокоява плевенчани: Няма да има воден режим през лятото на 2026 г.
Надеждност на пътя – как да изберете правилните носачи за своя автомобил
Бурята „Байрън“ парализира Гърция с наводнения и затваряне на училища ВИДЕО
преди 6 години Първият изобретен автомобил в света е бил електрически, а не е бил задвижван от петрол. Този вид автомобили са се оказали крайно ненадеждни и бързо са били заменени с много ефективните двигатели задвиждани от петролни продукти. Електричката днес не е по-различна от тази през 19-век защото законите на физиката не са се променили за толкова време. Електичката е технология на далечното минало, а не на бъдещето. Инвестиция в бъдещето значи все пак влагане на пари в технологии с перспектива, а в такива, които доказано нямат никакъв шанс да се наложат като електричките. Електричката ще доминира на пътищата точно когато вятърния или слънчевия ток започне да захванва индустрията т.е. на куково лято. отговор Сигнализирай за неуместен коментар