Германският автомобилен концерн Volkswagen може да създаде до 50 млн. електромобила в рамките на своята нова платформа за електрически превозни средства и иска да разшири производството си в САЩ, коментира главният изпълнителен директор на компанията Херберт Дийс пред Automotive News.
"Създадохме завода ни в Чатануга с идеята винаги да можем да я разширим“, коментира Дийс през изданието. По думите му заводът все още е твърде малък и компанията обмисля различни възможности, включително да е за електромобили.
Volkswagen и Ford искат да разширят съвместната си работа, предимно в комерсиалните превозни средства, посочва Дийс.
"Това, което обсъждаме, е споделянето на няколко платформи и места за производство там, което има смисъл. А в рамките на диалога засягаме и други опции, но това ще бъде основният фокус, ако постигнем съгласие“, коментира още той.
Според него Ford може да помогне на VW да разработи световен наследник на пикапа Amarok.
VW е отворена да лицензира своята платформа за електромобили MEB на трети страни производители, коментира още той, обяснявайки, че това е начин за увеличаване на икономиите от мащаба, предава Ройтерс.
По думите на Дийс Volkswagen може да започне производството на 50 млн. електрически превозни средства в глобален мащаб със своите брандове, като това ще се случи от 2020 г. Компанията има споразумения за получаването на батерии за тях. Според Дийс лицензирането на MEB към други автомобилни производители ще доведе до по-голяма ефективност.
Говорител на VW все пак посочи, че бройката, спомената от Дийс, е теоретична дългосрочна цел за платформата MEB. Сегашната платформа на Volkswagen Group, наречена MQB, включва около 50 млн. превозни средства, предимно с двигатели с вътрешно горене, с няколко марки.
Volkswagen Group продаде 10,7 млн. превозни средства през 2017 г.
Германската компания инвестира значително в електромобили, тъй като се опитва да възстанови репутацията си след скандала с тестовете за емисиите на дизеловите двигатели в САЩ, който ѝ коства милиарди долари глоби и промени в бизнеса.


ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Китай изпраща нови панди на Франция след срещата Макрон-Си
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Велосипедист загина край омуртагското село Плъстина
преди 7 години Това е само идея и далечна цел а Тесла вече ги произвежда и постоянно увеличава производството Най близката цел е 1 милон ел автомобила на Tesla na година отговор Сигнализирай за неуместен коментар