IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китайският пазар на електромобили - борба за оцеляване

Анализаторите виждат сериозно разминаване в производствените цели на Пекин и пазарната динамика

08:20 | 22.04.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

До 2025 г. Пекин иска годишните продажби на нови енергийни автомобили, в това число и електромобилите на батерии, хибридите и тези, захранвани с горивни клетки, да достигнат 7 млн. броя. Това е еквивалентно на 20% от годишни продажби на местния автомобилен пазар. 

Дори тези стойности едва ли биха били достатъчни, за да задържат на повърхността няколко десетки компании, да не говорим за стотиците, които са налице в момента.

Един завод трябва да произвежда десетки хиляди автомобили годишно, за да бъде печеливш.

Друга спънка е намаляването на субсидиите, което беше обявено от китайското финансово министерство през март, насочено към насърчаването на производителите да разчитат предимно на иновациите, не на държавната помощ.

Някои от тези субсидии бяха намалени на половина от предишните им стойности.

В същото време съществува голям интерес за придобиване на сериозен дял от китайския автомобилен пазар и от световните концерни като Tesla Inc. to Volkswagen AG и Ford Motor Co.

Компанията на Илон Мъск започна продажбите на своя първи масов модел в Китай през тази година, като вече се споразумя да изгради завод за производство на батерии и електромобили в Шанхай.

Tesla е продала 14 467 автомобила в Китай през 2018 г., според данни от Министерството на индустрията и информационните технологии.

китай китай

В същото време Toyota Motor Corp., Fiat Chrysler Automobiles NV, Honda Motor Co. и Mitsubishi Motors Corp. избраха друг, по-бърз начин за проникване на този пазар – стратегия, която е разработена от Guangzhou Automobile Group.

По-утвърдените местни производители, като BYD, вероятно ще издържат на конкуренцията и съкращенията на субсидиите, благодарение на изградената клиентска база и силните пазарни позиции на моделите, които компанията вече е реализирала.

Дружествата, които са поставени на най-голям риск, са онези, които още не са се доказали на пазара. Много от тях са основани или финансирани от хора, чийто бизнес е насочен основно към друга сфера, и не са наясно с размера на инвестициите, необходими за производството на електромобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:07 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още