Американският производител на електромобили Tesla обяви, че ще намали броя на членовете на своя борд на директорите от 11 на 7, като част от серията от мерки, които имат за цел да подобрят корпоративното управление на компанията. Така част от дългогодишните съюзници на главния изпълнителен директор Илон Мъск ще напуснат постовете си, пише Wall Street Journal.
Ходът, разкрит в документи до регулаторите, ще продължи линията на постепенни промени в Tesla, целящи по-голям контрол на борда, който беше остро критикуван от инвеститори, които твърдят, че не е независим.
Премахването на директорите се случва след споразумението с Комисията по ценните книжа и фондовите борси миналата година, което изискваше Мъск да се оттегли от поста си на председател за период от три години, а компанията да включи двама независими директори.
Брад Бъс, който е директор от 2009 г., и Линда Джонсън Райс, която се присъедини през 2017 г. като независим директор, не планират да се кандидатират отново тази година, а бордът няма да запълни местата им.
Стив Юрвитсън и Антонио Грасиас, двама от ранните инвеститори и близки приятели на Мъск, планират да се оттеглят през следващата година, а местата им също няма да бъдат запълнени.
Tesla твърди, че планираните промени не са резултат от някакви неразбирателства с четиримата директори.
Освен че свива размера на борда си, Tesla изложи серия от предложения пред акционерите. По думите ѝ те имат за цел да подобрят корпоративното управление и да се вземе предвид приноса на институционалните инвеститори.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
преди 6 години Необяснимо е съсредоточаването на усилията за внедряване електромобили в масово, серийно производство. Особено заради скъпата и неприродосъобразна технология за производство на литиеви батерии за тях. Знае се колко са ограничени находищата на суровини, в световен мащаб! Много невероятен е отказът да се премине на двигатели с вътрешно горене, използващи водород. Водород, който сравнително лесно се добива в промишлени условия, до неограничени количества! Такъв може да се добие, дори от водата на океаните, а двигателят ще се различава не много от настоящите бензинови мотори! отговор Сигнализирай за неуместен коментар