Германският автомобилен концерн Volkswagen Group ще реши окончателно къде ще изгради своя нов завод до края на октомври, съобщи директорът по производството на дъщерната компания Skoda Михаел Олжеклаус пред Automotive News Europe.
Той допълни, че търсенето е стеснено до 3 обекта - два на територията на Турция и един в ЕС, но не пожела до посочи за коя държава става дума. Вече е ясно обаче, че това е България. Новият завод ще се ръководи от Volkswagen, но в него ще се произвеждат основно модели на Skoda и на Seat.
„Ние значително увеличихме капацитета си през последните няколко години в съществуващите заводи, но вече наистина сме препълнени", коментира Олжеклаус. И допълни, че липсата на допълнителни мощности струва на Skoda около 100 000 продажби през 2018 г. Толкова ще бъде и минусът за 2019 г.
Изданието допълва, че според последните информации, предпочитаното място от VW за местоположение на завода е Турция, но все още се обсъжда и варианта за България. В концерна са притеснени от високите данъци върху по-големите автомобили в Турция, където двигателите с обем до 1,6 литра заемат около 96% от пазара през 2019 г.
Както е известно, германският Volkswagen Group обяви в края на миналата година, че търси място за нов свой завод в Източна Европа, който да стартира дейност през 2022 г. Директната капиталова инвестиция ще е над 1,4 млрд. евро и включва откриването на поне 5000 директно заети работни места. Впоследствие се очаква разкриване и на още хиляди допълнителни места в доставчици и обслужващи индустрии.
Заводът ще е от т.нар. multi-brand вид, тоест ще произвежда автомобили от различни марки под шапката на групата, включваща Volkswagen, Audi, Skoda, SЕАТ и други.
Идеята първоначално бе в него да се сглобяват два модела Skoda Karoq и SEAT Ateca, като бъде преместено сегашното им производство от завода на Skoda в Квасини, Чехия. В последните дни, обаче, се тиражира и информация, че в него може да се сглобяват и лимузините Volskwagen Passat.
Какво е сторило по въпроса правителството на Турция вижте в продължението на материала в Automedia.bg.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 6 години Швабитe отдавна са започнали да строят завода в турско.Тиkвоча е изхвърлен от всички в европата. Там откровенно му се подиграват на срещите.Византиеца го изгони като мръсно пcе и т.н.Само, че нашия TЪП та вдлъбнат *** гaньо банkянски не вижда, че е бита карта отвсякъде !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години https://scontent.fsof5-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/69888868_497712334361556_8878630173239410688_n.jpg?_nc_cat=109&_nc_oc=AQl-1jBU6cJrexFNc1_jhjlkkNzjA4uP2ymXbI3OTw8Y8eaU0iRwBiux9fAPWOfx0Z8&_nc_ht=scontent.fsof5-1.fna&oh=c275a788f46fd4c4a3f99d933b683dc9&oe=5DFF9AC8 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Ако ще ги сглобяват в софийско, то по-добре в Турция! отговор Сигнализирай за неуместен коментар