Франция постепенно ще намали субсидиите за хибридни и електрически автомобили през следващите години, с което поставя на риск устойчивия растеж на сегмента, който все още остава относително малка част от пазара на автомобили, съобщава Bloomberg.
Правителството планира да намали държавната подкрепа за закупуване на електрически автомобили от 7000 евро през тази година на съответно 6000 евро през 2021 г. и 5000 евро през 2022 г., според бюджетен план, представен в понеделник от финансовия министър Бруно льо Мер.
Държавната помощ за хибридни превозни средства пък ще бъде намалена наполовина до 1000 евро през следващата година.
Друг стимул, предназначен за домакинствата с ниски доходи, които се насочват към електрически превозни средства, ще бъде фиксиран на 3 000 евро.
„Подкрепихме автомобилната индустрия, като същевременно ускорихме намаляването на въглеродните емисии“, подчерта Льо Мер.
Електрическите превозни средства представляват 6,1% от френския автомобилен пазар през първите осем месеца на годината, според данни на индустриалната група CCAF, спрямо 1,9% през 2019 г. Хибридите също отчитат нарастващ пазарен дял.
Правителствените стимули в някои европейски държави, включително във Франция и Германия, спомогнаха за увеличаване на продажбите на автомобили по-рано тази година, след като противопандемичните мерки свиха търсенето. Политиките на френската държава по отношение на субсидиите засягат особено силно местните концерни Renault SA и PSA Group, които разчитат на вътрешния пазар.


Варненски полицаи с трето място на турнир по стрелба
Убийство потресе Перник
2 години и 8 месеца затвор за варненка, държала три вида наркотици
ВМС прие тържествено новия патрулен кораб "Храбри" във Варна
Докато Лондон отново поглежда към Европа, щетите от Брекзит се оказаха двойни
BofA: Важно е да имаш достъп до пазари, без да променяш продукта
BofA: Фед като институция трябва да е независим
BofA: Фед ще намали лихвите до около 3%
Тръмп: Сделката между Netflix и Warner може да бъде антитръстов проблем
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Задържаха кримка за смъртта на 61-годишен мъж в Перник
Биляна Якова към Благомир Коцев: Безкрупулен лъжец си
Шофьор загина след удар в дърво на пътя София - Варна
Д-р Симидчиев: Младите хора да отидат да гласуват, ако се стигне до избори
Трус от 4,9 по Рихтер край Анталия, Югозападна Турция
преди 5 години има електрички, но са под 1% аз се уморих да повтарям че Австрията и Германията са дизелови държави ..... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Лоши французи, лоши. Държавата не ще да плаща на балканите да купуват електрически трошки с парите на данъкоплатците. Ауууу, ужас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години няма ли Тесла, VW, BMW, Hyunday, Toyota, Nissan van, електрички във Виена ? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години .... а такаааа и накрая ние един нема кара тия бoклyци .... щот некой ако е виждал Nissan Leaf и Renault Zoe знае за кво стаа въпрос .... :)) отговор Сигнализирай за неуместен коментар