Въпреки че продажбата на акции би променила фундаментално капиталовите връзки на Nissan с Mitsubishi, партньорите в алианса вероятно ще направят така, че техният съюз да остане непокътнат оперативно, посочват източниците. Компаниите вероятно ще покажат, че алиансът може да работи без съвместното участие в управлението на другите компоненти и че продажбата може също така да им предостави свободен коридор за сътрудничество с други концерни, добавят източниците.
Спасителна мисия
Съюзът се сформира преди две десетилетия, когато Renault помага на изпадналия в тежко финансово състояние Nissan с парична инжекция, спасявайки японския производител от фалит. Френският концерн изпрати в управлението на Nissan Гон, който в крайна сметка пое ръководството на двете компании. Въпреки че двете компании се възползваха от възможността да мощта си, това не бе съчетано със значимо съвместно разработване на продукти.
Малко преди Гон да бъде арестуван през 2018 г., Nissan започна да изразява гласно недоволството си относно липсата на по-голямо влияние на японския концерн върху партньорството. Компанията изпраща милиарди долари под формата на дивиденти всяка година към Renault, тъй като френският концерн притежава 43% от Nissan, докато японският производител има само 15-процентен дял в базираната в Булон Биянкур компания.
За да се справи със сътресенията след ареста на Гон, алиансът разкри нова оперативна структура през май, обещавайки по-задълбочено сътрудничество. Делът на автомобилите, произведени на общи платформи, ще се удвои до 80% до 2024 г., обещаха ръководителите на концерните.
Според Жан-Доминик Сенар, председател на алианса, новият план ще сближи допълнително компаниите, така че „да няма връщане назад“.
nissan
Снимка: Bloomberg L.P.
Остава да се види дали планът ще предостави иновациите, необходими за справяне с тенденциите, обхванали глобалната автомобилна индустрия. Регулаторите засилват натиска върху концерните за преминаване от конвенционални към електрически превозни средства, докато технологията за автономно шофиране има потенциал да прекрои концепцията за собственост на автомобилите.
Електромобилите са отличен пример за област, в която алиансът е пропуснал възможности. Въпреки че Renault и Nissan изпревариха много конкуренти, когато пуснаха своите електрически модели Zoe и Leaf, те все още се базират на различни платформи години след дебюта си. Следващото поколение електромобили на партньорите от алианса ще споделя съвместно разработена платформа.
Флиртът на Renault с Fiat Chrysler Automobiles NV, който прокара идеята за сливане между производителите, подчертава нестабилността на алианса след изхвърлянето на Гон. В тази връзка все повече анализатори предричат края на алианса.
„За добро или за лошо Гон държеше (компаниите) сплотени“, заключава Тацуо Йошида, анализатор в Bloomberg Intelligence.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска