Aston Martin Lagonda Global Holdings ще произвежда новите си електромобили във Великобритания от 2025 г., съобщава най-големият акционер в компанията в интервю за Financial Times.
Президентът Лорънс Строл заяви, че спортните коли и автомобилите с повишена проходимост на батерии ще бъдат произвеждани в заводи съответно в Англия и Уелс, съобщава изданието. Канадският милиардер оглави спасяването на компанията през 2020 г. с инвестиция от 535 млн. паунда (740 млн. долара) и има дял от 22%, сочат данни на Bloomberg.
Mercedes-Benz на Daimler може да осигурява батериите за компанията, въпреки че британският бранд разглежда всякакви варианти, съобщава Строл.
Обещанието на компанията да произвежда коли във Великобритания се случва в момент, когато страната изпитва затруднения да привлича инвестиции след Brexit. Въпреки че Великобритания се радва на безмитна търговия с Европейския съюз, допълнителни документи и сложни закони за произхода на компонентите създават затруднения на износителите.
Въпреки това страната поема лидерството в регулациите на електромобилите с планове да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г.
След като не е излизала на печалба, откакто стана публична компания през 2018 г., Строл поставя цели Aston да печели 500 млн. паунда на всеки 2 млрд. паунда приходи до 2025 г. Той също така върна компанията в надпреварата за Formula 1.
„80% от хората, които гледат F1, купуват силно представящи се автомобили в различни ценови категории. А от 23-те страни, в които се провеждат състезанията, имаме представителство в 20“, коментира Строл.
Той съобщава също, че планира да разшири гамата от хибридни и електрически автомобили на компанията през идните четири години. Хибридна версия на DBX, първата кола с повишена проходимост на Aston, трябва да се появи по-късно тази година, а още видове хибридни автомобили се очакват от 2023 г.
„Изпреварваме значително конкурентите си и всичко това благодарение на партньорството ни с Mercedes“, казва Строл.
Ferrari се ангажира да произвежда модели на батерии до 2030 г., а McLaren и притежаваният от VW бранд Lamborghini все още не са обявили срокове. Bentley, която също е собственост на VW, планира автомобили на батерии за средата на десетилетието.
Строл, който натрупа богатство, помагайки на брандове като Tommy Hilfiger, Michael Kors и Ralph Lauren да засилят позициите си на пазара, цели да възстанови славата на Aston като луксозна марка.
Политиката на намаляване на прекомерните наличности струва на компанията милиони миналата година, като я тласна към загуба още преди пандемията, но според Строл това означава, че в бъдеще тя ще произвежда само коли, за които има опашка от купувачи.
„Показвайки първи признаци на недостиг, вече виждаме резултати. Вече разпродадохме спортните си коли до септември и DBX до юли“, отбелязва Строл.


Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
преди 4 години UK technology companies attracted a record $15bn ( отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години "..Обещанието на компанията да произвежда коли във Великобритания се случва в момент, когато страната изпитва затруднения да привлича инвестиции след Brexit.."Сериозно????Оляхте се да пишете глупости за тоз Брекзит.UK technology companies attracted a record $15bn ( отговор Сигнализирай за неуместен коментар