Въпреки че 2020 г. беше трудна за световната автомобилна индустрия, продажбите на електрически автомобили продължават да растат.
Според последното издание на Global EV Outlook на Международната агенция по енергетика (МАЕ) продажбите на електрически леки автомобили са се повишили, въпреки че общата автомобилна индустрия се е свила с 16%, пише Statista.
През миналата година Европа изпревари Китай и се превърна в най-големия пазар за електромобили в света за първи път. В Китай обаче продължават да се движат най-голям брой електрически автомобили по пътищата – 4,5 млн. превозни средства.
Както показва следващата диаграма, изминалото десетилетие беше бързо нарастващо за електрическите автомобили, въпреки че все още сме в началото на прехода към по-чиста и по-устойчива мобилност. Въпреки факта, че броят на използваните електрически леки автомобили в световен мащаб се е увеличил от близо до нула до 10,2 милиона между 2010 и 2020 г., електрическите и хибридните автомобили представляват само 4,6% от продажбите на леки автомобили в световен мащаб през миналата година.
е-автомобили
Продажбите обаче ще продължат да се увеличават. Според прогнозите на Международната агенция по енергетика броят на електрическите автомобили, микробуси, камиони и автобуси се очаква да нарасне от 11 млн. тази година до 145 млн. през 2030 г. Ако правителствата ускорят усилията си за постигане на климатичните цели, броят на електромобилите може да нарасне и до 230 млн. към края на десетилетието.
Рекордните 3 млн. електрически автомобила са регистрирани в световен мащаб през миналата година, с 41% повече спрямо 2019 г. Ръстът се дължи на силните продажби в Европа и Китай. В САЩ продажбите се удвояват в сравнение с първото тримесечие на миналата година.
През 2020 г. хората са похарчили 120 млрд. долара за покупки на електрически автомобили. Правителствените субсидии са в размер на 14 млрд. долара, което е с 25 процента увеличение спрямо 2019 г. Това се дължи на силните стимули в Европа.
Бурното развитие на сектора ще притисне световния петролен пазар. Очаква се до 2030 г. да има два милиона барела бензин и дизел по-малко на ден с еквивалента на 120 млн. т. спестен въглероден диоксид. Ако правителствата повишат целите си в съответствие с глобалните климатични цели, 3,5 млн. барела могат да бъдат премахнати до края на десетилетието, като спестяванията на въглерод ще се удвоят.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда