Властите в Испания и Nissan Motor Co. започнаха преговори с китайската Great Wall Motors за евентуално придобиване на завода на японския автомобилен концерн в Барселона, съобщават Electriv и Automobilwoche.
По този начин Great Wall може да установи производство в най-големия от трите автомобилни завода в Барселона.
Като цяло бъдещето на заводите Zona Franca, Montcada i Reixac и Sant Andreu de la Barca е заложено на карта. Въпреки че се водят преговори с Great Wall относно най-големия от трите завода, другите две съоръжения могат да бъдат поети от испанския производител на електрически скутери Silence и инженерната компания QEV Technologies, посочват от Nissan.
QEV разработва план за изграждане на т. нар. Декарбонизационен хъб „Барселона“ (Barcelona Decarbonisation Hub) за производство на електрически автомобили съвместно с Volta Trucks и Inzile.
През април беше обявено, че Volta Trucks преговаря за придобиването на бившия завод на Nissan, като целта на компанията е да изгражда в него електрическите тежкотоварни превозни средства Volta Zero.
„Сглобяването на Volta Zero в Испания може да представлява интерес за градовете от Южна Европа, за които декарбонизацията на търговските превозни средства става все по-важна“, изтъква Кел Валоен, главен технологичен директор на Volta Trucks.
Все още няма окончателно решение по въпроса за придобиването на съоръжението от някои от компаниите с интерес.
Според Nissan местните власти и регулатори все още не се отхвърлили нито един вариант, като заключението ще бъде направено след завършване на анализ на всички предложения.
Основата за рамката на преговорите трябва да бъде определена този месец.
„Работим сериозно и приятелски в рамките на предвидения срок. Има индустриални проекти и възможности за бъдещето на заводите на Nissan. Ние сме оптимисти“, споделя Раул Бланко, генерален секретар по промишлеността и моторните превозни средства към Министерството на промишлеността, търговията и туризма, цитиран в съобщението на Nissan.
Японският концерн обяви през май 2020 г., като част от цялостното преструктуриране на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, че ще експлоатира от всички свои европейски съоръжения само завода в Съндърланд, Великобритания. Според плановете последният модел на Nissan трябваше да бъде изграждан в Барселона до края на 2020 г., но по-късно крайният срок беше отложен с една година, с което се предоставя още време на властите да намерят купувач за съоръженията.
По-рано тази година Ройтерс съобщи, че автомобилният завод ще бъде преоборудван в съоръжение за производство на батерии. Този план обаче изглежда не е приоритет в момента.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?