Американският автомобилен концерн Ford Motor Co. ще инвестира 230 милиона паунда (316 милиона долара) в производството на компоненти за електрически превозни средства в своя завод в близост до Ливърпул, след като британското правителство обеща финансова подкрепа, съобщава Bloomberg.
Съоръжението в Хейлууд ще бъде модифицирано, за да започне изграждането на компоненти за електромобили от 2024 г., като постепенно ще бъде заменено производството на трансмисии за коли с двигател с вътрешно горене. Подобен ход ще защити работните места във фабриката, изтъкват от Ford.
По-рано тази година компанията заяви, че ще продава само напълно електрически автомобили в Европа до 2030 г.
„Това е много важно съобщение за Хейлууд, тъй като ще осигури бъдещето на съоръжението, заедно с въвеждането на нова технология за автомобилите на Ford в Европа“, посочва в интервю президентът на Ford за Европа Стюарт Роули. В момента заводът разполага с около 500 работници и заетостта ще остане около тези нива, добавя той.
През февруари Ford обяви амбициозен план за своя европейски бизнес, включващ неговите автомобили, микробуси и камиони, който надминава по мащаби стратегиите на някои от най-големите му местни конкуренти. Въпреки че инвестицията в Хейлууд е победа за автомобилната индустрия на Великобритания, тя бледнее в сравнение с решението на Ford да инвестира 1 милиард долара в надграждането на своята фабрика в Кьолн.
След като инвестициите в британската автомобилна индустрия се сринаха около преговорите за Brexit, Stellantis NV и Nissan Motor Co. обявиха планове за преоборудване на своите съоръжения във Великобритания, за да започнат да произвеждат повече електрически превозни средства.
Решението на Ford за Хейлууд представлява добра новина за британското правителство, което се сблъсква с поредица от кризи. Икономиката на страната е изправена пред безпрецедентна вълна от недостиг при доставките, тъй като последиците от Brexit, пандемията от Covid-19 и скокът в цените на природния газ оставят британските магазини с празни рафтове, бензиностанциите – без гориво, а енергийните компании претърпяват финансов колапс.
„В тази силно конкурентна, глобална надпревара за осигуряване на производството на електрически превозни средства, нашият приоритет е да гарантираме, че Великобритания ще извлече съответните ползи“, заяви бизнес секретарят на Обединеното кралство Кваси Квартенг.
Миналия месец Ford и южнокорейската SK Innovation Co. се споразумяха да инвестират 11,4 млрд. долара в строителството на три фабрики за батерии и едно монтажно съоръжение за пикапите от серията F в САЩ. Това е най-голямата единична инвестиция в историята на американския производител.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева