Японският технологичен гигант Sony Group вероятно ще добави нови партньори към своя проект за електрически превозни средства, които ще му помогнат да изгради бизнес за мобилност за трансформиране на автомобилите от транспортни машини в места за забавление, посочва пред Ройтерс мениджър на компанията, отговарящ за електромобилните разработки.
Започналият преход към електрическа мобилност, където превозните средства са по-лесни за производство заради по-малкото на брой компоненти от конвенционалните коли, позволява присъединяването на нови участници в производството. В същото време се очаква автономното шофиране и 5G свързаността да трансформират автомобилната индустрия, като превърнат автомобилите в мобилни платформи за информационни и развлекателни услуги.
„Виждаме риска от игнориране на електромобилите, които представляват по-голямо предизвикателство от вече приетото”, изтъква Изуми Каваниши, мениджър, отговарящ за новия бизнес на японската компания Sony Mobility.
Сегашната трансформация при автомобилите напомня начина, по който информационните технологии се промениха чрез смартфоните, добавя той.
Когато обяви създаването на мобинлото звено на Sony по време на технологичното изложение CES в Лас Вегас по-рано този месец, главеният изпълнителен директор на разработчика Кеничиро Йошида сигнализира, че създателят на игровите конзоли PlayStation ще се опита да превърне проект за разработка на електромобили в доходоносен бизнес.
"Разбираме, че скоростта е важна по отношение на вземането на решение“, споделя Каваниши, който се присъединява към японската компания за потребителска електроника като софтуерен инженер през 1986 г. и оглавява отдела за разработка на роботизирани системи и изкуствен интелект, който стои зад робота Aibo.
Партньори
До момента Sony е изградила два прототипа на електромобили Vision във австрийската фабрика, собственост на канадския производител на авточасти Magna International, който също произвежда автомобили за концерни, включително за BMW, Mercedes Benz и Toyota Motor Corp.
Сред другите участници в проекта на Sony изпъкват имената на германската Robert Bosch, френската технологична компания Valeo SE и стартъпа за автономни разработки AImotive.
За да реализира търговски своя проект, Sony вероятно ще трябва да инвестира сериозно в съоръжения и оборудване. Американската Tesla Inc., която достави първото си електрическо превозно средство през 2008 г., похарчи милиарди долари, за да направи бизнеса си жизнеспособен.
Sony също ще трябва да се справи с конкуренцията в лицето на традиционните производители на автомобили, като Toyota, General Motors Co. и Volkswagen AG, които харчат десетки милиарди долари, за да доминират на бързорастящия пазар.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?