BMW AG и американският технологичен разработчик Qualcomm ще предложат своята съвместно разработена платформа за автономно шофиране на други автомобилни производители, след като бъде внедрена в новите превозни средства на германската група през 2025 г., съобщава Automotive News Europe.
Партньорите заявиха още през ноември, че BMW ще използва хардуера за автономни технологии Snapdragon Ride, който е разработен с помощта на софтуерната компания Arriver, която Qualcomm придоби миналата година като част от покупката на Veoneer. Платформата използва чипове, доставяни от Qualcomm.
След като иновативният хардуер, голям колкото два лаптопа, се появи на пазара чрез бъдещите модели на BMW в средата на десетилетието, той ще стане достъпен за други автопроизводители и доставчици от първа инстанция, заяви пред журналисти Накул Дугал, ръководител на автомобилния бизнес в Qualcomm Technologies.
„Целта е да имаме отворена платформа, която да се адаптира, ако е необходимо, към различните типове превозни средства в различни географски райони“, посочва Дугал.
BMW ще започне да използва Snapdragon Ride в своята архитектура New Class.
Електрическата платформа New Class ще замени настоящата архитектурна гама на BMW, малката платформа UKL, използвана за компактните автомобили на марките BMW и Mini, както и CLAR, която се използва за по-големите модели на BMW.
„Причината да я предложим на други автомобилни производители и доставчици е, за да се намалят разходите“, изтъква Николай Мартин, мениджър в BMW. „Работим върху високоефективна настройка за по-добра рентабилност за всички партньори“, добавя той.
И BMW, и Qualcomm споделят, че автомобилните производители не трябва да разработват уникални софтуерни системи, които не могат да бъдат споделяни.
„Идеята е да се постигнат икономии от мащаба, които да позволят на производителите на автомобили бързо да ускорят напредъка, при който, ако се опитате да приложите сами, [ще се нуждаете] от значителни инвестиции“, категоричен е Дугал. Според него разработването на затворени системи увеличава времето за пазарна реализация на даден автомобил.
Пакетът на BMW,Qualcomm и Arriver ще представлява „рафт с книги“, който ще позволи на клиентите да изберат това, от което се нуждаят, и също така да върнат данните обратно в „депозитаря“, за да подобрят цялостното качество на продукта, изтъква Дугал.
Миналата година Германия одобри употребата на системата от трети ниво на автономност Drive Pilot на Mercedes-Benz за магистрали при максимална скорост от 60 км/ч.
По думите на Мартин новият хардуер ще бъде въведен първо в автомобилите на BMW със среден размер, използващи платформата New Class.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?