IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Софтуерната платформа на BMW и Qualcomm ще бъде достъпна и за други компании

След като бъде въведена в автомобилите на BMW през 2025 г., Snapdragon Ride ще се предлага и на други автопроизводители

15:57 | 17.03.22 г.
<p>
	Кристиано Амон, президент на Qualcomm, представя Snapdragon Ride по време на технологичното изложение в Лас Вегас CES 2020. <em>Снимка:&nbsp;David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Кристиано Амон, президент на Qualcomm, представя Snapdragon Ride по време на технологичното изложение в Лас Вегас CES 2020. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

BMW AG и американският технологичен разработчик Qualcomm ще предложат своята съвместно разработена платформа за автономно шофиране на други автомобилни производители, след като бъде внедрена в новите превозни средства на германската група през 2025 г., съобщава Automotive News Europe.

Партньорите заявиха още през ноември, че BMW ще използва хардуера за автономни технологии Snapdragon Ride, който е разработен с помощта на софтуерната компания Arriver, която Qualcomm придоби миналата година като част от покупката на Veoneer. Платформата използва чипове, доставяни от Qualcomm. 

След като иновативният хардуер, голям колкото два лаптопа, се появи на пазара чрез бъдещите модели на BMW в средата на десетилетието, той ще стане достъпен за други автопроизводители и доставчици от първа инстанция, заяви пред журналисти Накул Дугал, ръководител на автомобилния бизнес в Qualcomm Technologies.

„Целта е да имаме отворена платформа, която да се адаптира, ако е необходимо, към различните типове превозни средства в различни географски райони“, посочва Дугал.

BMW ще започне да използва Snapdragon Ride в своята архитектура New Class.

Електрическата платформа New Class ще замени настоящата архитектурна гама на BMW, малката платформа UKL, използвана за компактните автомобили на марките BMW и Mini, както и CLAR, която се използва за по-големите модели на BMW.

„Причината да я предложим на други автомобилни производители и доставчици е, за да се намалят разходите“, изтъква Николай Мартин, мениджър в BMW. „Работим върху високоефективна настройка за по-добра рентабилност за всички партньори“, добавя той.

И BMW, и Qualcomm споделят, че автомобилните производители не трябва да разработват уникални софтуерни системи, които не могат да бъдат споделяни.

„Идеята е да се постигнат икономии от мащаба, които да позволят на производителите на автомобили бързо да ускорят напредъка, при който, ако се опитате да приложите сами, [ще се нуждаете] от значителни инвестиции“, категоричен е Дугал. Според него разработването на затворени системи увеличава времето за пазарна реализация на даден автомобил.

Пакетът на BMW,Qualcomm и Arriver ще представлява „рафт с книги“, който ще позволи на клиентите да изберат това, от което се нуждаят, и също така да върнат данните обратно в „депозитаря“, за да подобрят цялостното качество на продукта, изтъква Дугал.

Миналата година Германия одобри употребата на системата от трети ниво на автономност Drive Pilot на Mercedes-Benz за магистрали при максимална скорост от 60 км/ч.

По думите на Мартин новият хардуер ще бъде въведен първо в автомобилите на BMW със среден размер, използващи платформата New Class.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:54 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още