Американската компания за електрически превозни средства Electric Last Mile Solutions обяви, че планира ликвидация през процедура за банкрут – решение, което се случва почти година, след като стартъпът стъпи на борсата и само 4 месеца, след като и главният изпълнителен директор, и председателят подадоха оставки.
Базираната в Трой, щата Мичиган, компания каза в свое изявление от неделя, че бордът и временният главен изпълнителен директор – Шона Макинтайър, са взели решение за ликвидирането, след като преглед на продуктите и плановете на Electric Last Mile не са показали по-добра възможност за акционерите, кредиторите и други заинтересовани страни.
Ходът ще направи Electric Last Mile първи сред стартъпите в сферата на електрическите автомобили, слели се с компания със специална цел придобиване (SPAC), който ще излезе от бизнеса на фона на пазарния спад напоследък. На 27 май компанията предупреди, че може да свърши кеша този месец. Акциите ѝ са поевтинели с 93% тази година, затваряйки миналата седмица на цена от 51 цента за брой.
Основателите Джеймс Тейлър и Джейсън Лу планираха да внасят електрически ванове от Китай и да ги сглобяват в бивш завод за Hummer на General Motors в Мишауака, щата Индиана. И двамата подадоха оставки в началото на февруари, след като Electric Last Mile ги обвини, че са направили неподходящи покупки на акции преди обявеното от компания сливане със SPAC пред декември 2020 г. Акциите на компанията бяха вписани на Nasdaq в края на юни 2021 г. в сделка със SPAC, която достигна 379 млн. долара.
„Много съм разочарована от този резултат, тъй като нашият екип показа невероятна решимост да подготви електрическите ванове, за да посрещнат критичната нужда от чисти, свързани превозни средства, които намаляват въглеродните емисии от наземния транспорт“, каза Макинтайър в изявление. „За съжаление, има твърде много препятствия, които трябва да преодолеем в краткото време, което имаме“.
Тейлър, който е бивш изпълнителен директор от GM, управлявал бранда Hummer, бе главен изпълнителен директор, а Лу – бивш главен изпълнителен директор на Ford China, бе председател. Пазарната стойност на компанията достигна връх от 1,4 млрд. долара малко след старта на търговията с акциите ѝ.
Electric Last Mile срещна редица трудности след този трус. Само една седмица, след като Тейлър и Лу подадоха оставки, одиторът на компанията – BDO LLP – също напусна. Electric Last Mile работеше без одитор оттогава насам и все още не е подала годишния си доклад за 2021 г. и финансовите си резултати за първото тримесечие на 2022 г., нарушавайки правилата на Nasdaq.
Компанията намали работната си сила с 24% през март и разкри, че е обект на разследване от Комисията по ценните книжа и фондовите борси на САЩ. Всички тези проблеми заедно „направиха изключително предизвикателно намирането на нов одитор и привличането на допълнително финансиране“, обяви компанията късно в неделя.


Кои са седемте най-горещи дестинации в света за 2026-та?
Илон Мъск е първият човек в историята, чието нетно богатство надхвърля 600 млрд. долара
19-годишен българин е загинал на фронта в Украйна
Сушата предизвиква срутвания на земята и отромни дупки в Турция
Тръмп и глобалната „бролигархия“ — сливането на властта, парите и семейните интереси
Китай облекчава митата върху вноса на свинско месо от ЕС в окончателно решение
Европа отменя забраната за двигателите с вътрешно горене
Защо Chase на J.P. Morgan и дигиталните му съперници обожават Германия
„България Еър“ и Летище „Васил Левски“ – София посрещнаха 8-милионния пътник за 2025 година
Българският имотен пазар – добри, лоши и зли практики
Китайците нямат спиране – ще участват в 24 часа на Льо Ман
Трябва ли да се сменят и сензорите за следене на налягането с гумите
Световната автомобилна индустрия изпадна в дълбока криза
5 мита за SUV, които е време да изчезнат
Renault слага край на най-малко известната си марка
Само една жена в новото чешко правителство
Петте най-големи оръжия за "убийство на самолетоносачи" на Китай
Как Испания поддържа своите фрегати F100 актуални до 2045 г.
Гуинет Полтроу се оплака - съпругът ѝ мрази Коледа