Ford Motor Co. не планира да замени производството на Focus в завода си за сглобяване на автомобили в Заарлуис, Германия, през 2025 г. Вместо това американската компания ще търси "алтернативни възможности" за фабриката, включително да я продаде на друг автомобилен производител, заяви председателят на Ford of Europe Стюарт Роули, цитиран от Automotive News.
„Търсим други, алтернативни възможности за производство на превозни средства в Заарлуис, включително продажба на други производители“, заяви Роули в конферентен разговор с журналисти в сряда. "Не планираме друг модел, който да замени Focus в Заарлуис", добави той.
Фабриката в Заарлуис изгуби надпреварата със завода на Ford във Валенсия, Испания, за осигуряване на бъдещи операции за производство на електрически автомобили от следващо поколение.
И Валенсия, и Заарлуис ще се сблъскат със „значително“ съкращаване на работните места, тъй като Ford се насочва към бъдеще само с електромобили, предупреди Роули. „Реалността за индустрията е такава, че производството на електромобили ще изисква по-малко хора“, посочи той.
В момента Ford има 6000 служители във Валенсия и 4600 в Заарлуис. Фабриката на Ford в Кьолн, Германия, не е засегната от намаляването на броя на служителите. Роули не предостави никакви конкретни цифри или времева рамка за намаляването на броя на служителите.
Ford не даде индикация в кой сегмент ще се конкурират електрическите модели, произведени от Валенсия.
В момента заводът произвежда компактния SUV Kuga заедно с големите минивани Galaxy и S-Max.
Заарлуис, който си осигури инвестиция от 600 млн. евро през 2017 г., за да се подготви за производството на настоящия Focus, отдавна е застрашен от затваряне, тъй като Ford се насочва в Европа към производствени обекти с по-ниски разходи. Фабриките, на които ще заложи компанията, включват още съоръжението в Крайова, Румъния, където концернът произвежда малкия SUV Puma, и Коджаели, Турция, където изгражда своята водеща за Европа гама търговски превозни средства.
Производството в Заарлуис е засегнато от недостига на компоненти и от спада в търсенето на компактни хечбек модели като цяло.
Вниманието на Ford в Германия е фокусирано върху завода му в Кьолн, който ще започне изграждането на нов SUV модел, базиран на електрическата платформа MEB на Volkswagen, от 2023 г.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри