IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Въпреки общия спад на продажбите на Volvo търсенето на електромобили остава силно

Делът на електрическите и плъгин хибридите от общите продажби на компанията достига близо 22% през август

11:50 | 02.09.22 г.
Електрическият модел Volvo XC40. Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg
Електрическият модел Volvo XC40. Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Шведският автомобилен концерн Volvo Cars отчете продажби от 43 666 автомобила през август, което представлява спад от 4,6% в сравнение със същия месец на миналата година, става ясно от данни, споделени на сайта на компанията.

Като цяло търсенето на автомобили на Volvo остава стабилно, особено по отношение на гамата Recharge, състояща се от изцяло електрически и плъгин хибридни коли. Продажбите на моделите от тази серия достигат дял от 21,9% от общите продажби през миналия месец, като изцяло електрическите автомобили представляват 5,7%.

Положителната тенденция в производството продължaва и през август, като темпът е забавен заради прекъсванията в доставките на електроенергия и новите огнища на коронавирус в Китай. В допълнение, липсата на компоненти, по-специално на полупроводници, продължава да влияе негативно върху производството, което се отразява и върху доставките на дребно на Volvo Cars през месеца.

Продажбите на компанията в Европа достигат 10 995 броя, което е спад от 15,8% в сравнение със същия месец на миналата година. Продажбите на автомобили от серията Recharge представляват 48 на сто от общите продажби в региона през месеца.

Продажбите на Volvo за август и за първите осем месеца на 2022 г. Източник: Volvo Cars Продажбите на Volvo за август и за първите осем месеца на 2022 г. Източник: Volvo Cars

Продажбите на Volvo Cars в САЩ възлизат на 8136 превозни средства, спад от 23,9% в сравнение с август миналата година, като моделите Recharge съставляват 16,9% от общите продажби.

В Китай концернът отчита 31-процентен ръст на продажбите до 17 179 автомобила.

Най-търсеният модел на Volvo Cars за месеца е XC60 с продажби от 16 161 автомобила спрямо 14 972 броя през август 2021 г. Той е следван от XC90 с 7678 продажби.

За първите осем месеца на годината продажбите на Volvo Cars в световен план се свиват с 5,2% до 379 631 броя спрямо 483 426 броя преди година. Серията Recharge отчита спад на продажбите от 5,2% до 113 139 броя спрямо 119 382 броя за първите осем месеца на 2021 г. Търсенето на плъгин хибриди също се понижава – със 17,8% до 86 842 броя спрямо 105 593 броя преди година. В същото време продажбите на изцяло електрически коли нарастват с 90,7% до 26 297 броя спрямо 13 789 броя година по-рано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 03:01 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още