Управителният и надзорният съвет на Volkswagen AG ще обсъдят в понеделник дали да осъществят листването на емблематичната марка Porsche AG в края на септември или в началото на октомври на фона на задълбочаващите се проблеми в Европа, в това число и енергийната криза.
Забавянето на икономическия ръст, нажежената инфлация и растящите разходи за енергия до голяма степен доведоха до застой на пазара на първични публични предлагания (IPO), пише Bloomberg.
Планираното листване на Porsche през четвъртото тримесечие, което се очаква да се превърне в едно от най-големите IPO-та в Европа, е „ключов елемент“ от стратегията на Volkswagen, заяви от своя страна финансовият директор на германската автомобилна група Арно Антлиц, цитиран от Bloomberg.
Постъпленията от листването ще осигурят на компанията по-голяма гъвкавост в електрификацията, изтъква той, добавяйки, че всичко се развива по план.
Въпреки външните сътресения листването на Porsche се радва на силен инвеститорски интерес, който би осигурил на най-рентабилната марка на VW оценка от 85 млрд. долара. Производителят на емблематичния модел 911 и електрическия Taycan си е осигурил предварителни поръчки, които надхвърлят предлаганите акции при оценка между 60 млрд. евро и 85 млрд. евро, изтъкат източници, запознати с темата и пожелали да запазят анонимност.
Редица инвеститори, включително T Rowe Price Group Inc. и Qatar Investment Authority, вече са заявили интерес към IPO-то в този диапазон на оценка, добавят източниците.
Porsche привлича интереса и на милиардери, включително на основателя на производителя на енергийни напитки Red Bull, Дитрих Матешиц, както и председателя на LVMH Бернар Арно.
Финансовият директор на Volkswagen Group Арно Антлиц. Снимка: Bloomberg L.P.
Въпреки че листването на Porsche има потенциал да помогне на VW да реализира своите амбициозни планове да измести Tesla като лидер на пазара на електромобили до средата на десетилетието, IPO-то е изправено пред едни от най-лошите пазарни условия от години насам. VW официално започна подготовка за листване на своя най-ценен актив през февруари, точно преди инвазията на Русия в Украйна да помрачи пазарите и да предизвика енергийна криза.
Антлиц пое и ролята на главен оперативен директор, след като шефът на Porsche Оливер Блуме стана главен изпълнителен директор на VW в началото на месеца след отстраняването на Херберт Дийс.
С продажбата на акции на Porsche AG фамилиите Порше и Пиех ще могат да си осигурят финансиране на плана си да получат блокиращо малцинство в марката, което означава, че без одобрението на двата автомобилни клана няма да могат да се взимат управленски решения, пише Automobilwoche.
Блуме определи опита си в марките Audi, Seat, Volkswagen и Porsche като „огромно предимство“, познавайки силните и слабите страни на групата. „Ето защо нямам нужда от 100 дни на адаптация“, добавя той.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан